Discovering Milford Sound, Fiordland National Park - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Derk Trip - WaarBenJij.nu Discovering Milford Sound, Fiordland National Park - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Discovering Milford Sound, Fiordland National Park

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

16 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Kia Ora & Haere Mai,

Vanochtend vroeg ging de wekker, 05:45 uur. Veel te vroeg, maar het zal vast en zeker een mooie dag gaan worden, want ik heb de tour geboekt naar Nieuw Zeelands grootste atractie.

Welcome to the eighth wonder of the world!
Welcome to Fiordland National Park!
Welcome to...the Milford Sound day tour!

Na mijn knusse ontbijt, zeer goed voorbereid want de keuken bleek dicht te zijn, ben ik naar de I-site gelopen. Dit was het ophaalpunt van een dag om nooit meer te vergeten.
Met slaperige ogen stonden we te wachten op de bus, een NZ jongen die op vakantie is in Queenstown en ik. Het duurde niet lang voordat Russell, de buschauffeur, aangereden kwam om ons uit de kou op te halen. Hier, down south, is het nogal koud tijdens de winter. Maar dat mag de pret niet drukken! :)
We zijn, via Lake Wakatipu, naar Te Anau gereden om daar een korte ontbijt stop te houden en nog 5 andere passagiers op te halen. Totaal waren we met een groep van 12 mensen, kleine groep dus. Het was bewolkt, het miezerde wat en de kou was goed te voelen. Hmmm...zou dit nog een leuke dag gaan worden, of moet ik zo'n spectakel in de regen meemaken :D

Naarmate we weer naar het noorden regen, regelrecht naar de Milford Sound, werd het weer steeds mooier. We naderden Fiordland National Park, Fiordland NP vanaf nu, en de zon begon te schijnen.
Prachtige hoge bergen met sneeuwtoppen glinsterden in Lake Gunn, een van de stops op weg naar Milford. We zijn doorgereden naar de atractie zelf, het 8ste wonder ter wereld. Via een ongekend mooie weg die ons eerst leidden naar de Homer Tunnel. Deze tunnel is gemaakt tussen 1935 en voor het eerst mocht er een auto doorheen rijden in 1954. In deze 19 jaren heeft het werk ook meerdere malen stilgelegen ivm overstromingen tijdens de winters en andere, onmogelijke werkdagen. De tunnel was in 1954 alleen nog bestemd voor eenrichtings verkeer en daar is dan ook snel werk van gemaakt. Enkele jaren later is de tunnel volledig voor geopend verklaard en is nu bestemd voor verkeer van beiden kanten. Alleen 2 grote voertuigen kunnen niet tegelijk langs elkaar!
Aangekomen op de ferry terminal van Milford Sound zijn we om 13:00 uur van start gegaan met een 100 minuten durende tocht. Vanaf de terminal was 'hij' al te zien, de Mitre Peak. Dit is DE bekende berg, gelegen in het centrum van de sound, die op alle postkaarten te zien is. De schitterende, warme zon scheen op de sound terwijl de tour van start is gegaan. Ongekende scenery kwam ons allen tegemoet. Het wordt niet voor niets the eighth wonder of the world genoemd. Wat is dit genieten van mother nature zeg :) We zijn de sound ingevaren en via dezelfde weg weer teruggekomen. Deze tocht is werkelijk waar briljant te noemen. Wellicht kan alleen nog de Doubtful Sound deze tocht overtreffen, maar deze tocht kent ongekende klasse. Zeehonden lagen heerlijk op de rotsen, gek genoeg niet in de zon, en dolfijnen sprongen in het rond van plezier terwijl wij toeristen de camera's op hun gericht hadden. De dolfijnen die je hier tegenkomt zijn niet de dolfijnen die je normaal gesproken verwacht, het is dezelfde soort als de bekende 'Flipper'. Dit soort is zeldzaam en niet overal ter wereld te vinden in wildlife. Een ongelooflijk mooie tour was voorbij...maar ik heb nog een toetje tegoed :) :D

Voordat we aan de vaartocht begonnen, heb ik geen nee kunnen zeggen tegen een vlucht door de sound die me terugbracht naar Queenstown. Het was weer een duur grapje, maar ik kreeg tranen in mijn ogen toen we Milford Sound verlieten en boven de besneeuwde bergtoppen van Fiordland NP vlogen. Ik kan alleen maar zeggen:
HO-LY-SHIT!! :)
Dit is absoluut, de mooiste vliegtuig vlucht met uitzicht dat ik ooit gezien heb. Niet dat ik er 1000 gezien heb, maar ik zal niet de enige zijn die 30 minuten lang heeft genoten van de wereld op z'n mooist. Ik heb hier nog maar 5 woorden over vuil te maken:

Ongekende schoonheid van moeder natuur!

Ik ga mijn plannen nog uitwerken voor komende dagen. Voor komende week zijn de weersvooruitzichten goed te noemen in Queenstown. Dinsdag wil ik richting Dunedin en Otago Peninsula. Vrijdag terug naar Queenstown om zaterdag maar eens mijn eerste wintersport ervaringen mee te maken op een snowboard. Niet iedereen heeft deze ervaring in Queentown, New Zealand wat een en al klasse kent.

Een dag die mij mijn hele leven zal achtervolgen!
Een dag die ik nooit wil vergeten!
Zondag 15 augustus 2010!
Ongekende schoonheid van moeder natuur!
Nieuw Zeeland op z'n mooist!

E Noho Ra!

  • 17 Augustus 2010 - 10:26

    Mevr. De Bok:

    Wat schrijf jij super; dit is uniek voor je verdere leven en alles in het engels!Lieve Driekus geniet nog maar zoveel als de centjes het toelaten. Heel veel groetjes.

  • 18 Augustus 2010 - 01:14

    Daan:

    He schat!

    Het klinkt echt prachtig joh.Die berg jeezz en die vlucht echt amazing!

    Heerlijk genieten!

    Kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 36399

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: