Christchurch (CHCH) & Snowboarding Mount Hutt - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Derk Trip - WaarBenJij.nu Christchurch (CHCH) & Snowboarding Mount Hutt - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Christchurch (CHCH) & Snowboarding Mount Hutt

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

26 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Kia Ora & Haere Mai,

daar kwam ik dan aan, in de tweede grootste stad van NZ...CHCH :)

Het was onderhand al avond dus ik ben snel naar het hostel gegaan om een lekkere avondhap voor te bereiden. Daarna lekker mijn bed ingedoken en vroeg gaan slapen, want die koude 1 1/2 uur van die middag wilde ik eens goedmaken met een heerlijk warm bedje.
De volgende ochtend ben niet niet al te laat opgestaan, omdat die mafkees onder mij de hele nacht heeft liggen snurken heb ik toch geen oog dicht gedaan. Ik heb de stad maar eens verkent en het is logisch dat ze het Christchurch noemen. Cathedral Square is het hart van de stad met een hele mooie cathedraal erop die absoluut gezien mag worden :) Het is een beetje dezelfde bouwstijl als in Dunedin, heel mooi dus. De hele dag heb ik rondgehangen in het centrum, winkel in en uit, wat souvenirs gehaald als aandenken aan NZ en de botanische tuinen ingedoken. Aangezien er een museum instaat, ben ik daar ook maar eens een kijkje gaan nemen ('t was toch gratis) :D

Ook ben ik in de I-site geweest voor de volgende dag. Jaja, het heeft 22 jaar geduurd maar het is zover; Derk is officieel op wintersport geweest. Om precies te zijn, ik heb mijn snowboardkunsten vertoont op een niet allerminst skigebied. Mount Hutt trekt jaarlijks vele bezoekers voor hun wintersportvakantie. Naast de bezoekers die zelf op de latten gaan of het snowboard uit de garage halen, worden er ook wedstrijden gehouden waar veel bezoekers op afkomen. Marc, de noord Ierse jongen die mij in een groepje van 8 lesgaf, was absoluut niet ontevreden over mijn kunsten. De hele groep deed het heel goed en we waren allemaal snelle leerlingen. Ik heb enkele uren op mijn geleende snowboard doorgebracht en heb een hele goede dag gekozen. Een strakblauwe lucht met prachtige sneeuw gaven mij een onvergetelijk goede eerste wintersport ervaring. Ik was zodanig in de mood, dat ik de volgende dag weer wilde gaan, uitgezonderd mijn spierpijn in de armen. Ik ben nog niet eens zo vaak onderuit gegaan, behalve voor het filmpje dat Marc voor me heeft gemaakt tijdens de oefen afdaling. Ik wilde dit toch op video hebben, en precies tijdens die afdaling ga ik 3x op mijn snufferd...ach, het was pas de eerste keer op een snowboard zullen we maar zeggen. Het is me vergeven :D :)
Achteraf bleek dat ik echt de beste dag had uitgekozen omdat het de dag ervoor volledig mistig was en de dag erna was het minder mooi dan mijn dag, prima Derkie :D (I know!! :A)

Gisteren, de derde dag in CHCH, wilde ik naar de Art Gallery gaan toen ik plotselings Carolin (een duitse)tegenkwam. Ik kwam haar al eerder tegen, wandelend op Mt. John bij Lake Tekapo samen met Christina (een spaanse), waarmee ze een paar dagen doorbracht ivm een verlengd weekend. Beide meiden werken op een intermediate school in CHCH en geven les. Ik ben met Carolin meegegaan naar Sumner, een buitenwijk van CHCH waar je hele mooie wandelingen kunt maken. We hebben een niet al te lange wandeling gedaan want zij is niet al te ervaren met enkele uren lopen dus na 2 1/2 uur hield ze het voor gezien. Vond het niet rampzalig want zo nu en dan een korte wandeling is ook lekker ontspannen. De wandel heeft ons veel mooie uitzichten geboden met hoge cliffs en was dan ook de moeite waard om daar eens geweest te zijn.

Vandaag ben ik naar Kaikoura gegaan met de trein. De rest lees je in het volgende verhaal, wat over enkele dagen hier te vinden is. Dus tot dan...

E Noho Ra!

  • 26 Augustus 2010 - 19:00

    Mama:

    ook dit klinkt weer fantastisch. een vakantie NZ moet absoluut de moeite waard zijn, ook aan de foto's te zien. wat een schitterende opnamen.bye, xx

  • 27 Augustus 2010 - 08:39

    Tim:

    Hey Derk, klinkt weer goed allemaal! Ben er zelf ook even uit geweest (6 weken door Z.O. Azië) en moet nu behoorlijk wennen aan Nederland... Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 36330

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: