Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Derk Trip - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

16 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Kia Ora & Haere Mai,

Na een heerlijke nachtrust te hebben gehad in Black Sheep hostel ben ik de volgende dag maar eens gaan kijken hoe Queenstown er eigenlijk uitziet. Ik liep mijn kamer uit en wist meteen dat het hier mooi is. Gloeiende...:D
The Remarkebles, een zeer goede skigelegenheid, staarde me aan om de pistes op te gaan. Ik had mijn eerste stap buiten de deur gedaan en zag dat Queenstown omgeven word door fantastische bergen met afgewerkte sneeuwtoppen. Ik heb het snowboarden, want daar gaat mijn voorkeur naar uit, nog even gelaten voor wat het is en een wandeling gemaakt door het centrum.

Het was een stralende dag. Vogels vlogen in het rond met hun ochtendgezang, de zaterdagochtend markt was gaande en het beloofde dan ook een heerlijke dag te worden. Aangekomen in de I-site, informatiecentrum voor iedere bezoeker, zag ik een brochure. Shotover Jet...:) Klinkt interessant, dus ik heb meer info gevraagd aan de medewerkster. Het duurde niet lang om een beslissing te nemen wat ik die dag ging doen, ik ging met de Shotover Jet over de Shotover river 'scheuren'.
De bus bracht me na 5 minuten wachten naar de plaats van bestemming. Na zo'n 10 minuten was ik al aan de beurt met de groep en de sensatie kon beginnen :) :)
Met 80 km/h scheurden we over de rivier, tussen de geweldige rotsformaties. Deze rit staat bekend om de beste jetcruise van de wereld. Dit vanwege 2 punten:
1. het heeft de mooiste scenery ter wereld
2. ze zijn als enige bevoegd 360 graden spins te maken, awesome :D
Zeer terecht, de adrenaline gierde door mijn lichaam tijdens een geweldig 'race' gevoel op een rivier die niet hoog boven de grond uitkomt. De boten zijn gemaakt om gebruikt te worden op waters met een minimale waterstand van 10 cm boven de grond. Dit is zeer laag en dus spectaculair! Er zijn vast wel filmpjes te vinden hierover, dus ga naar www.google.nl en typ in: Shotover Jet, Queenstown, New Zealand.

Na deze adrenalinestoot ben ik teruggebracht met de shuttle en heb ik de rest van het centrum verkend. Ik ben, na de lunch genomen te hebben, naar de Queenstown Gardens gelopen. Gelegen aan de Queenstown Harbour ligt een fantastische wandeling door deze tuinen en ik heb me zeer vermaakt op het stenen strand. Ik heb heerlijk in een winters zonnetje gezeten met mijn Lonely Planet om eens na te denken hoe ik de komende 30 Nieuw Zeelandse dagen ga opvullen, want de dagen gaan snel met zoveel sensatie.

's Avonds heb ik lekker gegeten in het hostel en ben ik niet al te laat naar bed gegaan want vanochtend moest ik er weer vroeg uit, voor...:

Lees het volgende reisverslag maar, genaamd; Discovering Milford Sound, Fiordland National Park.

E Noho Ra!

  • 16 Augustus 2010 - 06:23

    Mama:

    niet normaal, wat een sensatie. geweldig wat je allemaal meemaakt. tot zo achter skype!
    xx mama

  • 20 Augustus 2010 - 10:35

    Gerben:

    Hippe shit dude! Ik heb t even op youtube gechecked.. Dat ziet er vet tof uit! Bedankt voor de felicitatie trouwens ;) We hebben er een leuke dag van gemaakt.. je krijgt de groetjes van Remi trouwens :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 36393

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: