Jump the world; Skydive Bay of Islands, Paihia - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Derk Trip - WaarBenJij.nu Jump the world; Skydive Bay of Islands, Paihia - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Jump the world; Skydive Bay of Islands, Paihia

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

12 September 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora & Haere Mai!

het is vrijdag 10 september 2010 wanneer het dan eindelijk zover is. Adrenaline giert door mijn lichaam wanneer ik word opgehaald bij het Base hostel. Daar waar ik ’s ochtends nog genoten heb van een rustige cruise op zee is het tijd voor een adrenaline stunt up in the air.

Welcome to my Skydive in New Zealand! The Bay of Islands!

Om 14:00 uur staat het busje voor mijn neus die mij meeneemt naar de plaats van Skydive Zone. Eerst even een formuliertje invullen, mijn kleding voorbereiden op de jump en de briefing meemaken want er moet toch wel even iets verteld worden hoe het exact werkt.

15:00 uur: in mijn prachtige, sexy skydivepakkie wacht ik op mijn entree richting het vliegtuig. De camera draait, een kort interview is voorafgaand geweest en we gaan het vliegtuig in. Samen met de piloot, mijn externe cameraman, Steffan (de duitse jongen die ook mee deed met de Skydive) en onze beiden tandem crew skydivers vlogen we de lucht in. Prachtig uitzicht over de Bay of Islands, adrenaline tot op het bot en hartslagen die oplopen tot 1 ½ keer de normale snelheid starten een geweldig nieuwe ervaring. Daar waar mensen op vakantie gaan met het vliegtuig, bereiken zo’n 10.000 tot 15.000 feet. Ik vind het veel te saai om daar niets mee te doen, dus ik dacht…JUMP THE WORLD :)!!!
Op een hoogte van 12.000 feet, omgerekend 3 ½ kilometer, sprong ik uit het vliegtuig. Bloody hell, wie dit heeft uitgevonden is een genie. Skydiven is het beste wat ik ooit gedaan heb in mijn leven (qua attractie). Met snelheden die oplopen tot 220 km/h val ik in 45 seconden 2 kilometer naar beneden. Met de wereld onder mij, hoge valsnelheid en ongekende scenery was dit een ervaring om nooit, maar dan ook nooit meer te vergeten. Sterker nog, ik wil nog een keer. Dit is te briljant voor woorden. Van de hoogte heb ik geen spijt, voor een eerste ervaring was het prima. Maar de volgende keer wil ik zeker hoger. Dit bedrijf had de hoogste Skydive mogelijkheid in NZ, 16.000 feet. Ik heb het niet gedaan omdat het ook nog eens NZ$ 80,- extra kostten en het enige wat je er meer voor krijgt is een langere val. Het was een prima ervaring, maar de volgende keer twijfel ik voor geen seconde om me in te schrijven voor de 15.000 feet of hoger.

Voor allen die dit niet geloven, de DVD kan gezien worden en 106 foto’s geven het bewijs dat ik het ECHT, ECHT gedaan heb.

Mijn grote dank gaat uit naar alle medewerkers van Skydive Zone, het land New Zealand en de weersomstandigheden.

E Noho Ra!

  • 12 September 2010 - 07:58

    Mama:

    blij dat het achter de rug is (hier spreekt een bezorgde moeder!) maar wat een super ervaring moet dat geweest zijn
    x mama

  • 12 September 2010 - 08:58

    Tim:

    Hey Derk, klinkt onwijs gaaf!! Je hebt in Scheveningen een bungee-jump van 60 meter, mocht je ooit willen afbouwen... Veel plezier de laatste weken!

  • 13 September 2010 - 17:43

    Mevr.de Bok:

    Lieve Driekus,hoe durf je kerel;ik zou allang de broek vol hebben gehad! Je bent een kanjer! Als je het nu maar niet te hoog in je bol hebt als je ons weer ziet!!!!! Dikke zoen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 36339

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: