Havelock North & familie Keip - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Derk Trip - WaarBenJij.nu Havelock North & familie Keip - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Havelock North & familie Keip

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

19 Juli 2010 | Nieuw Zeeland, Havelock North

Kia Ora & Haere Mai,

zaterdag 10 juli werd ik in de ochtend opgehaald door Guus Keip (de Nederlander). Ik ben via mijn mamsie met hem in contact gekomen en nu, anderhalve week verder, heb ik het nog steeds erg naar mijn zin met Guus en het gezin.

Deze familie woont aan de oostkant van het noordeiland in Havelock North, gelegen aan de Hawke's Bay heel dichtbij Hastings. Ze zijn vrijdag de 9de vertrokken voor een paar dagen vakantie bij de ouders van Diane, de vrouw van Guus. Deze ouders, Bruce & Judith, wonen ongeveer 60 km ten noorden van Auckland in het plaatsje Warkworth. Eigenlijk iets erbuiten, want ze wonen op een farm tussen de bergen. Daar aangekomen werd ik hartelijk ontvangen en we konden meteen aanschuiven voor de lunch, als dat niet handig is...:P
Na de lunch heeft Guus mij meegenomen in de auto voor een ritje in de omgeving. Ik kan je zeggen...dat was zeer de moeite waard. Wat een prachtige baai was daar zeg. Op de voorgrond zag je de baai en wat huizen aan het land met achter de baai Little Barier Island en Great Barrier Island :D
Daarna zijn we nog doorgereden naar het strand en hebben daar een strandwandeling gemaakt. Aan het strand bevind zich de duinen met vanuit het niets Maori kunst. Een rechtopstaande 'houten paal' waar een figuur uit gegraveerd is, super mooi :)
Na de wandeling weer doorgereden en aan het eind van de middag weer teruggekomen bij B&J (Bruce & Judith). Na een heerlijke borrel gehad te hebben zijn we daar ook lekker een happie gaan eten. Na het diner hebben we rugby gekeken, de wedstrijd tussen Nieuw Zeeland en Zuid-Afrika. De kiwi's wonnen, jeeej! Niet al te laat naar bed gegaan voor de volgende dag want we gingen weer veel doen. Het gezin bestaat trouwens uit: Guus (vader), Diane (moeder), Timothy (13, bijna 14), Mitchell (12) & Finlay (9). Met jonge knullen van deze leeftijd is het iedere dag weer vermoeiend, maar wel erg leuk. Het was een ijskoude nacht en ik werd dan ook vroeg wakker. Na een lekker ontbijt te hebben gehad zijn we weer op pad gegaan. Eventjes in de buurt gewandeld en 's middags werd ik na de lunch weer ontvoerd om vervolgens een ritje te maken aan de andere kant van Warkworth. Prachtig groene heuvels kregen een steeds mooiere uitstraling doen de zon onderging en we hebben dan ook een hele mooie zonsondergang gehad midden tussen de heuvels. Ik heb hele mooie foto's kunnen maken :)
Ook maandag hebben we ons weer vermaakt met rustig aan doen, ik heb in het centrum van Warkworth wat info gekregen over de verschillende mogelijkheden van bustickets en ik heb een foto laten printen die we op het balkon hebben gemaakt van B&J wat als cadeau in een lijstje gedaan is als dank voor de fantastische gastvrijheid die me geboden is :P :D
Dinsdag zijn we weggereden, zonder Tim. Hij bleef nog even bij opa en oma omdat hij woensdag voor school in Auckland moest zijn. Dat is vanuit Warkworth veel sneller te bereiken...:) We hebben Diane in Auckland achtergelaten voor het vliegtuig dat ze nam naar Napier, vlakbij Havelock North, omdat ze weer aan het werk moest. In ruil voor haar hebben we een neefje van Guus opgehaald die in Auckland woont en het leuk vond met ons mee te gaan en met Fin en Mitch te spelen. Na een lunch bij de Mac zijn we doorgereden naar Rotorua. Deze plaats staat erom bekent dat het vulkanisch water in de grond heeft zitten. Dit water stinkt naar zwavel, wat te vergelijken is met rotte eieren. Het was dan ook niet aangenaam om daar buiten te zijn. Maar...het is wel schitterend om heel heet water in een park te zien tijdens de winter. Het water is zo'n 45 graden. Na dit park zijn we doorgereden richting Taupo, maar niet voordat we de mudpools hadden gezien. Kokend hete modder wat de grond uitbarst, vet cool man! :P
's Avonds naar het resort gegaan waar we overnacht hebben...
De volgende dag zijn we naar Taupo gereden. Rondom Taupo bevindt zich de Aratiatia Rapids. 3x Per dag worden de sluizen opengezet en komt er vele liters water naar beneden gestroomd. De lege rivier wordt binnen 10 minuten gevult met liters water en het is een magnifique gezicht hoe dit gaat. Echt fantastisch! Go there and have fun if you're in the neighborhood.
Dan de bekende Huka Falls. Hier hebben we ook even een pitstop gemaakt want dit was echt super mooi. Veel foto's geschoten van duizenden liters die per minuut naar beneden vallen. Het is niet een waterval van vele meters hoogte, maar het is net zo spectaculair.

Na Taupo te hebben verlaten zijn we doorgereden naar Havelock North waar we afgelopen woensdag eind van de dag aankwamen. We zijn nu weer thuis bij de fam. Keip en ik heb mijn eigen privekamer; hoe relaxt :)
Donderdag mijn eerste werkdag voor Guus want ik heb nu toch echt wat meer centen nodig. Guus heeft een schoonmaakbedrijf. Hij is tevens ook congierge bij de school waar zijn kinderen op zitten. Deze school is hier 50 meter vandaan. Donderdag t/m zaterdag veel uren gedraaid en zondag 2 uurtjes in de ochtend. 's Middags ben ik meegegaan naar de voetbaltraining van Mitchell die zijn best probeert te doen in zijn catagorie in het provincie elftal te komen voor voetbal. Mitchell is keeper; mr. Goalie!
Vandaag, maandag 19 juli, ben ik van start gegaan met 2 uurtjes werk en ga ik zometeen even een account aanmaken in het centrum van Havelock North om mijn zwaarverdiende munten in ontvangst te kunnen nemen :D

Voor nu zeg ik; e noho ra!

  • 19 Juli 2010 - 06:12

    Mama:

    wat fantastisch ben jij daar ontvangen, en wat heb je wederom veel moois gezien. ik mail je ook snel weer. dikke zoen, mama

  • 19 Juli 2010 - 07:02

    Loes:

    Wat ervarinen weer. Is het leuk:) om weer te werken? Ik ga nu de foto's bekijken. Toedeledoeki Loes

  • 07 Juli 2017 - 08:04

    Wessel Kort:

    doe de hartelijke groeten aan de familie speciaal aan Gus ( Guus ) hij heeft onze trouwdag perfect verzorgd, typisch Guus, zijn 3x in New Zealand geweest.

    paradijs op aarde.

    Lieve groeten uit Alkmaar,
    Irene & Wessel Kort

  • 13 Januari 2018 - 21:53

    Wessel Kort:

    3x geweest een droom is werkelijkheid geworden, zelfs onze trouwdag in one word PEERFECT.

    GA JULLIE ALLEN goed.!!!!

  • 06 September 2022 - 12:48

    Aernout Bakels :

    Guus Keip, mijn vroegere buurjongen aan de Koedijklaan in Bussum, ga ik 10 September in Bussum ontmoeten, samen met zijn broer en zussen. Oude tijden herleven! Aernout Bakels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Havelock North

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 36394

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: