Amazing Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Derk Trip - WaarBenJij.nu Amazing Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Amazing Auckland

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

07 Juli 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora & Haere Mai,

vanochtend, woensdag 7 juli 2010, heb ik Sydney verlaten voor een groots, nieuw avontuur. Ook op deze prachtige eilanden (noord & zuid), wat vele verschillende landschappen kent en waar maarliefst 43 milioen schapen wonen, 10x meer dan de bevolking, ga ik backpacken als nooit tevoren.

Haere mai o Aotearoa!
Welcome to New Zealand!

Air New Zealand vertrok om 07:00 uur vanaf Sydney naar Auckland. Een vlucht van 144 minuten bracht mij naar de andere kant van de Pacific Ocean. Aangekomen in Auckland wordt eerst mijn gehele ontbijt afgenomen. Fruit mag je dus blijkbaar niet importeren. Ik vroeg aan de agent of ik het fruit, de verslavingsappel Red Delicious en een banaan, op dat moment mocht opeten. Tevergeefs, hij moest het weggooien.
Toen wilde ik geld pinnen, aangezien NZ zijn eigen dollar heeft moest ik wel. Ja hoor, geen geld meer. Derk is blut. Gelukkig had ik nog was Aussie dollars cash, dus die heb ik maar laten omwisselen. Met een shuttle ben ik vanaf het vliegveld naar Auckland centrum gebracht...mijn hostel; Nomads Auckland. Hier aangekomen heb ik ingecheckt en ben ik maar eens op zoek gegaan naar een supermarkt want mijn maag was flink aan het knorren. Ook deze was niet makkelijk te vinden dus ik ben maar eventjes een Subway binnengelopen. Dit heerlijke broodje heb ik ergens bij een fontijntje opgepeuzeld en ben daarna maar eens gaan rondbanjeren.
De zon begon te schijnen dus ik besloot naar de Skytower te gaan. Boven aangekomen, op 165 meter hoogte, had ik een fantastische view op de stad. Ik wist dat het nog mooier zou gaan worden op 220 meter hoogte, dus ik had dan ook het ticket gekocht waarmee ik ook daar mocht komen. Vanaf het 165 meter dek zag je mensen via kabels naar beneden gelanceerd worden. Dit was bij een extra dek op 192 meter hoogte...buiten!
Na een half tot 3/4 uur op het bovendek te zijn geweest, ging ik weer naar beneden om in de stad rond te lopen. Ik ben nog maar eens op zoek gegaan naar Countdown (de supermarkt van NZ, gelijk aan Woolworths in OZ). Daar heb ik lekker eten voor vanavond gehaald en dat ga ik straks, onder het genot van veel rust op het bovendek van het hostel waar ik ook heel mooi uitzicht heb, oppeuzelen.
Daarna vroeg naar bed, want gister was mijn nachtrust ook van korte duur.

We zijn weer 2 dagen verder, ik heb ondertussen weer nieuwe dingen ondernomen. Donderdag was het een redelijk zonnige dag dus ben ik maar lekker naar buiten gegaan. Te beginnen met de haven van Auckland. Auckland staat namelijk bekend als 'city of sailing' en ik had dan ook niet anders verwacht dat de stad een hele mooie en gezellige haven heeft. In de haven ben ik ook naar de vismarkt geweest waar ik heb genoten van fish & chips. Na de lunch ben ik doorgelopen naar het park. Albert park, om precies te zijn. Hier wandelen dagelijks veel mensen door om te genieten van dit mooie park. Prachtige grote bomen, een fontijn en grote standbeelden maken het park compleet. Helaas was de batterij van mijn camera net leeg, dus ik heb moeten incalculeren dat ik de volgende dag terug zou gaan.
's Avonds heb ik meegedaan aan een biljarttoernooitje. Van de 10 mensen die meededen ben ik op een mooie 3e plaats geëindigd. Max, de engelsman waarvan ik nipt verloor, verloor in de finale van een kiwi (inwoner NZ). Deze jongen was dan ook erg goed.
Gisteren, vrijdag, hebben we eindelijk de hele dag zon gehad. Een aangenaam temperatuurtje in de zon maakte het mij zeer aangenaam te genieten van de haven waar ik dit keer wel foto's kon maken.
Later op de middag ben ik met de bus naar Mount Eden geweest. Deze berg ligt in het midden van de stad en geeft je een fantastisch panorama uitzicht over de stad. De zon ging bijna onder en dit gaf mij de mogelijkheid extra mooie foto's te maken. Echt amazing!
Wat ik met de bus kan, kan ik ook lopen. Ik heb dit stuk dan ook teruggelopen. Ik doe niet meer moeilijk om 4 a 5 uur op een dag te lopen, het is eerder een prettige activiteit voor mij. Daar waar ik veel backpackers de bus zie pakken of in het hostel de lift, neem ik mijn benenwagen. Zelf na een wandeling van 4 uur gisteren liep ik nog zonder problemen naar de 7de etage waar de keuken is :D
Dit bewijst maar weer hoe lui een gemiddeld leeftijdsgenoot is. Zelfs voor 1 etage pakken ze de lift, stelletje figuren...:P

Ik rijd over een uurtje mee met een Nederlander die al een paar jaar in Nieuw Zeeland woont en ik ga mee op vakantie met zijn gezin. Dit is 60 km ten noorden van Auckland.

Voor nu, vanuit Auckland zeg ik; e noho ra!

  • 07 Juli 2010 - 08:23

    Tim:

    Hey Derk! Alweer een prachtig land dat je kan toevoegen aan je grote avontuur. Nederland-Uruguay nog kunnen zien? Heb een mooie tijd en succes met de lege portemonnaie...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 36395

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: