Indonesia - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van Derk Trip - WaarBenJij.nu Indonesia - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Indonesia

Door: Derk Trip

Blijf op de hoogte en volg Derk

01 Februari 2013 | Indonesië, Borobudur

Selamat Datang,

donderdagochtend rustig aan gedaan want ik had verder toch geen tijd meer om bezichtingen te doen. Mijn tas had ik woensdagavond al voorbereid om alle stress momenten preventief tegen te gaan. Ik ben rond 11:00 uur uitgecheckt met het plan om rond 12:30 uur op het vliegveld in te checken voor mijn vlucht iets voor 2-en. Ik heb dit keer geen taxi naar Sentral genomen, maar ben met de monorail er naartoe gegaan om daarna mijn weg te vervolgen met de KLIA. Alles liep zoals ik gepland had, dus ingecheckt en ontbeten op airport. Op tijd vertrokken met Malaysian Airlines richting het zuiden, dus welkom om het grootste eiland...Java.

Hier start Indonesië!!

Aangekomen op de hoofdstad Jakarta werd ik hartelijk ontvangen door 1 van mijn Indonesische collega's van het tennispark, Sonny. Eigenlijk ex-collega want sinds afgelopen september is hij na 10 jaar in nederland gebleven te zijn definitief terug naar zijn vaderland. Sonny met zijn vrouw (Madeleine), 5-jarige zoon Dimas en broer van Madeleine stonden mij op te wachten. We zijn gereden naar het huis van Sonny, in Gunungputri. Ongeveer 1 uur rijden ten zuiden van Jakarta. Gunung is Indonesisch voor berg, putri betekent meisje. Ze wonen dus in bergmeisje... Het is een klein dorp met veel armoedigheid. Maar toch heeft Sonny een mooi huis. Beneden 2 muziekstudio`s die hij verhuurd voor 25.000 rupia per uur. Denk niet dat je dan rijk wordt, want dat is omgerekend € 1,75
We hebben die middag gezellig bijgepraat en zijn `s avonds Bintang gaan halen, het Heineken bier van Indonesië. Verder niet zoveel gedaan, alleen nog gekeken en geluisterd naar bandjes die de studio`s kwamen huren.

Gister, vrijdag, zijn Sonny en ik met de scooter naar Bogor gereden om daar een bezoekje te nemen aan een wat groter dorp. Eigenlijk niet zo bijzonder, het weggebruik daarentegen...klein beetje eng zelfs. De indonezen proppen hun voertuig er gewoon tussen, `t past toch wel en anderen wijken maar voor je. Straks gaan we naar het zwembad hier in de buurt, en voor de rest staat er eigenlijk niets op het programma. Centraal Java biedt meer mogelijkheden, zoals cultuur, natuur en grotere steden. Ik ga denk ik morgen naar Magelang, om dan de Borobudur te zien en te genieten van de grootste tempel van de wereld. Daarna via Yogyakarta door richting het oosten, ik zie wel waar ik stop. Gewoon telkens informeren bij locals en de lonely planet erbij houden, dan wordt het een mooie reis.

Voor nu was dit weer de update.

Sampai Jumpa

  • 02 Februari 2013 - 21:34

    Lizette:

    Hebben ze daar nog leuke bergmeisjes voor je Derkie!? ;)

    HAVE FUHUN!!

  • 10 Februari 2013 - 10:34

    Yvonne Steegman:

    Hoi Derk,

    Tussen de drukte door volg ik je fantastische reis. Geniet er van!
    Liefs van je pepertante! En groet van Leo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 36361

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: