Van zuid Bali naar een schone leefomgeving - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Derk Trip - WaarBenJij.nu Van zuid Bali naar een schone leefomgeving - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Van zuid Bali naar een schone leefomgeving

Door: Derk Trip

Blijf op de hoogte en volg Derk

25 Februari 2013 | Singapore, Singapore

Hello buddies,

nadat ik mijn regenachtige dag heb overleefd in Denpasar zat ik lekker te internetten om te zien wat de weersvoorspellingen zouden doen. Ik had al een idee waar ik eventueel naartoe zou willen, de vraag was alleen of de weersomstandigheden beter zouden zijn. Na meerdere landen bekeken te hebben, had ik dan ineens geboekt. 3 Dagen later verliet ik per vliegtuig Indonesië.
Maar niet voordat ik de volgende dag nog even naar Sanur was geweest. Waarom ga ik in vredes naam naar Sanur, terwijl ik 3 km van het vliegveld verwijderd ben en 2 dagen later sowieso weer mijn nacht wilde hebben in Legian ivm mijn ochtendvlucht. Nou, ik wilde gewoon nog een beetje meer zien van het eiland. Sanur ligt aan de oostkant van Denpasar, Legian ten westen. Bali is zo klein, dat het maar een uurtje was met de bus. Vanaf daar heb ik busvervoer geregeld voor de helft van de prijs die me werd aangeboden (jaja, ik kan nu afdingen!) en zo kwam ik aan bij Yulia 2 Homestay. Ik heb daar ook nog andere hostels bekeken want ik vond het wat aan de dure kant. Aangezien dit toch wel zo'n beetje de goedkoopste was, prijs- kwaliteitsverhouding, heb ik mijn kamer geboekt en ben ik in het ernaast gelegen restaurant mijn lunch gaan verorberen. Net toen ik wilde opstaan voor actie kon ik weer zitten, de tropische regenbui maakte het onmogelijk om relaxed een wandeling te maken om zo Sanur te verkennen. Dit heeft een dik uur tijd in beslag genomen en heb daarna alsnog een wandeling door de winkelstraat gedaan en het stand gezien. Eind van de dag heb ik een Thaise massage genomen en zat ik daarna op facebook te praten met Jan, die ik al eerder ontmoet had in Ubud. Hij wilde ook richting Sanur komen om mee te gaan, de volgende dag, naar Legian (hij zat namelijk 2 dagen 'opgesloten' op het stille Nusa Lembongan). Ik heb even vervoer gefixed en zo kwam hij de volgende dag in Sanur aan.

Ondertussen leven we op donderdag 21 februari. Sanur, strakblauwe lucht en warm. Wat te doen? Chillen op het strand! Je kunt dus wel stellen dat ik Sanur eigenlijk niet gezien heb, maar wat geeft het. Ik heb op een heerlijk strand keihard liggen zonnen, in een heerlijke warme zee gezwommen en tijdens het zonnen een heerlijk biertje achterover gedrukt. Om half 4 werden we opgehaald om terug te gaan naar Legian. Daar weer terug aangekomen ingecheckt bij hetzelfde hostel als dat ik 1 dag eerder verlaten had, naar het strand gelopen (helaas aan de westkust wel bewolkt) en gezwommen in de zee. 's Avonds een hapje gegeten met z'n tweeën en daarna gaan shoppen naar t-shirts en ondergoed, want ook dat kost daar niet duur...haha. Ik heb eens gek gedaan. Ik wilde eigenlijk een massage maar het was ook alweer wat aan de late kant daarvoor. Jan vertelde mij, we hadden het over pedicure en manicure, dat een pedicure best wel lekker is. Ik vind beide behandelingen nogal vrouwelijk maar waarom zou ik het eigenlijk niet doen. Het slaat nergens op dat alleen vrouwen dit kunnen doen. Dus ik zat daar naast een Australische. En lachen dat ze moest...nou ja, what do I care. Resultaat, heerlijke schone voeten, geknipte nagels en het allermooiste...nagellak! Haha...ik voelde me immens gay. Ondertussen regende het, dus mensen in de bar (waar Jan en ik na de pedicure heen gingen voor nog een drankje) konden niet zien dat het nagellak was, mijn voeten waren gewoon weer zeiknat, want ja, ik loop dagelijks op mijn slippers. Na de drankjes teruggegaan naar het hostel en gaan tukken, want de volgende dag...

Welcome To Singapore!

10:45 uur vloog Jetstar mij in noordwestelijke richting. Einde Indonesië. Na een vlucht van bijna 3 uur kwam ik aan op Changi Airport. Daar geïnformeerd over transport richting Little India wijk want Semiha heeft mij aanbevolen te gaan overnachten in het Footprints hostel, waar zij 3 jaar geleden als afsluiter is geweest aan de Australië reis. Een kneiterwarme dag, 33 graden met de volle zon op mijn knar, 19 kilo grote backpack op mijn rug en ook nog mijn kleine stadstas, met de belangrijkste benodigdheden. Aangekomen in Footprints mijn spullen op bed gelegd en per sms contact opgenomen met de dochter van de overburen in Wassenaar. Waar ik in het begin naar Kuala Lumpur ging en de ouders wonen van haar, Lieke, heb ik nu met Lieke zelf afgesproken om informatie in te winnen over deze stad. We hebben elkaar gezien en gesproken aan de Marina Bay, bij een cafe aan de Kallang River. Om 20:00 uur een laser show gezien van het immense hotel aan de overkant. Een hotel dat 3 wolkenkrabbers naast elkaar heeft staan en op de top een boot, waar een zwembad te vinden is, een bar en palmbomen. Jaja, crazy shit gek. Coole lasershow, elke dag en het duurt zo'n 15 minuutjes. Even later gingen zij er weer vandoor, Lieke en haar man Rein-Jan. Lieke is zwanger, dus doet momenteel rustig aan want de baby kan over 3 a 4 weken al komen. Vanavond hebben we weer afgesproken. Ik kom dan een happie bij ze eten en zien hoe ze daar wonen, toch wel leuk als ik in de buurt ben. Ze wonen aan de westkant van Singapore, in de Clementi wijk tegen de grens met Maleisië aan.

Gister ben ik de hele dag lekker rond gaan banjeren in de botanische tuinen, mega groot en mooi. Daarna naar de Harbourfront halte gegaan met de MRT (Mass Rapid Transit), de metro. Daar in de shopping mall rondgelopen en vervolgens weer naar het hostel. Een fransman op mijn kamer gevraagd of hij het leuk vond om te lasershow te zien want ik had mijn foto toestel niet mee de vorige dag. Samen erheen gelopen en gegeten, einde dag 1.

Ik heb nog geen plannen voor straks, ga ik nu even uitzoeken. 1 Ding is zeker, het aftellen is begonnen want zaterdag vlieg ik terug naar Jakarta, om zo mijn terugvlucht te hebben via KL naar Amsterdam waar ik zondag 3 maart aankom op het mooie tijdstip van 06:35 uur.

Bye

  • 25 Februari 2013 - 10:24

    Vaders:

    Jonge man,

    Wat mooi om je track en trail zo lekker te kunnen volgen en verstandig even nog Signapore mee te "pakken". Dat je Lieke en Rein-Jan gezien en gesproken hebt is toch "goud" waard!
    Wij verheugen ons enorm op je verder verhalen as. zaterdag en uiteraard staan we op schiphol!
    Je hebt weer een mooie tijd meegemaakt en dat pikt niemand je meer af!
    Het zal wel weer even wennen zijn om hier aan de slag te gaan, maar goed je bent nog jong, dus...

    Hug en tot zaterdag,
    Vaders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 36345

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: