Perth (Deel 3) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu Perth (Deel 3) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Perth (Deel 3)

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

14 Mei 2010 | Australië, Alice Springs

G’day again mates,

Sinds het laatste verslag, Perth (Deel 2), heb ik niet veel meer toe te voegen aan informatie over ons in Perth.
Enige wat ik nog kan vertellen zijn de volgende hoogtepunten die we beleefd hebben en zeker niet overgeslagen mogen worden:

* we zijn nog maar eens naar het strand geweest, Cottesloe. Helaas bleef het bij 1x, want het weer was wisselend en rond de klok van 3 werd het toch wel erg koud
* we hebben nog vele malen het centrum bezocht om onze tijd te vullen
* direct naast het centrum is de boulevard te vinden, met de Swan Bells Tower. Daar zijn wat bankjes waar je kunt genieten van het mooie uitzicht op de rivier met aan de overkant het zuidelijke gedeelte van Perth
* ik heb nog 1 dag gewerkt, aardbeiplantjes in de grond planten (oftewel strawberry planting). Kort beschreven wat je te wachten staat; je komt op een farm waar voorbereidend werk is verricht om de plantjes in de grond te planten. Er is genoeg te doen, we stonden dan ook met een man of 15 die plantjes in de grond te ploeteren. Het waren er maarliefst 150.000 die ze in 4 dagen allemaal geplant hebben. Je wordt om 06.00 uur opgehaald en je komt MET GEBROKEN RUG EN DIJEN, voor de eerstkomende 3 dagen, terug!!! Complimenten voor mij…:D
* op 2 mei heeft onze stofzuigjet, omdat mevrouw 6 ½ week geen overnachtingen heeft hoeven te betalen omdat ze het hostel iedere dag schoonmaakte, er weer een jaartje bij op mogen tellen. Ze werd om 00.00 uur 27 jaartjes jong en dat hebben we gevierd met een lekker diner van de Maleisische keuken. Eerste plan was om te happen bij Annalakshmi, een Indiaas restaurant gelegen aan de Swan River, maar je zult natuurlijk net weer zien dat ze precies op die avond een privé feest hadden, dus dat plan ging niet door…Damn…:P
Toen kwam plan B, dan maar de Italiaan waar we 2 weken daarvoor gegeten hadden. Je raadt het al, letterlijk voor onze neus wordt de deur dicht gedaan en het bordje omgekeerd: Closed!!

Waar ik nog wel even informatie over wil geven is Kings Park & The Botanic Gardens. Alle lezers die al in Perth zijn geweest kunnen bevestigen dat ik niet overdrijf als ik zeg dat Kings Park fenomenaal mooi is. Dé highlight van Perth! Ben je nog van plan om richting Perth te gaan, het is een bezoek MEER dan waard!!! Het was dan wel een uur lopen vanaf ons hostel, maar na een heerlijke wandeling door de stad en een flinke klim van 5 minuten kom je dan aan in het hooggelegen Kings Park aan Perth Water, die gescheiden wordt door de Narrow Bridge met de Swan River. We hebben meerdere malen deze plek bezocht. Te beginnen met The Botanic Gardens, die prachtig zijn aangelegd en goed onderhouden worden. Ze zijn tevens voorzien van veel informatie op niet al te verrotte informatiebordjes.
25 april is voor Australië een nationale feestdag, Anzac Day. Dit is te vergelijken met dodenherdenking, maar dan in Australië. Voorbereidingen werden dan ook vóór het weekend al getroffen bij het prachtig gelegen War Memorial, dat een fenomenaal uitzicht heeft op het Perth Water. Met schemering in mijn rug heb ik dan ook hele mooie foto’s kunnen schieten, die later vast nog wel op hyves worden geplaatst.
Als je door de verschillende looproutes loopt, kun je genieten van het park, waar vele mooie spots te vinden zijn. Midden in het park is een trap te vinden (van 110 traptredes) rondom een klein platform waar je bovenaan een heel mooi panorama beeld hebt van het park en je een gedeelte van de stad kunt zien, het noordelijke & zuidelijke gedeelte bij de Swan River.
Verder zijn er nog wat aangelegde vijvertjes met mooie beplanting eromheen en is er in het midden een groot grasveld waar je ’s middags kunt genieten van de zon naast de grootste, aangelegde vijver van Kings Park.

Maandag 10 mei heb ik mijn lieve Sem verrast met een hele mooie, gele roos ter gelegenheid van onze eerste relatiemaand. Op diezelfde dag heb ik een super lekker ontbijtje gekregen, bijna op bed, met een heerlijk gebakken eitje en jus d’orange…smikkelen geblazen op ons privé balkon (in de Nederlandse volksmond ookwel veranda genaamd).

De laatste avond, dinsdag 11 mei, hebben we hostelgenootjes uitgenodigd om met ons te gaan eten bij Annalakshmi. We hadden gehoopt met een man of 10 daar aan te komen, het bleef bij 6…3 hostelvrienden en wij!!! Hoe dan ook, het was een gezellige avond en we hebben heerlijk gegeten met Magdalena (ookwel Maggie of Junior genaamd uit Zweden), Ivo (de Nederlander uit Tilburg) en Dominik (één van de vele duitsers).

Woensdag 12 mei zijn we met het vliegtuig vertrokken van Perth Airport naar ‘The Alice’ Springs, gelegen in The Red Centre of Australia. Vlieg je met me mee naar het volgende verslag?
Goed…dan zie ik je binnenkort in het volgende verslag met de naam: ‘The Alice’ Springs!

Cheers!!!

• 14 Mei 2010 - 07:18

Tim:

Hey Derk, klinkt weer allemaal goed! En die mooie natuur zal ook schitterend zijn! Blijf doorgaan met de toffe avonturen beleven en, als je tijd hebt, laat wat foto's zien. Ben benieuwd!
    Groet, Tim