Perth (Deel 2) - Reisverslag uit Perth, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu Perth (Deel 2) - Reisverslag uit Perth, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Perth (Deel 2)

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

23 April 2010 | Australië, Perth

G'day everyone :D

De laatste bewolkte dag is vandaag, volgens het weerbericht, begonnen. Het moet vanaf morgen toch wel zonniger gaan worden met temperaturen die zeer aangenaam zullen zijn...dinsdag a.s. 28 graden?

Goed, we hebben weer leuke dingen meegemaakt.
Zo nu en dan gaan we gewoon eens de hort op om te zien wat de omgeving van Perth te bieden heeft. Zo nemen we nu en dan eens de trein en zien wel waar we uitkomen.
Ik ben met Jet & Lisbeth, een leuke meid uit Denemarken, naar Subiaco geweest. Dit was overigens een regenachtige dag dus dat was niet heel erg om dan een beetje de omgeving te verkennen. Subiaco is een heel klein plaatsje rondom Perth wat bestaat uit 1 winkelstraat, verder alleen maar woonwijk. Kortom, na een uur rondbanjeren en koffie gedronken te hebben, zijn we maar weer teruggegaan. Toch leuk om het wel gezien te hebben, maar niet spectaculair.
Zoals ik al aangaf in mijn vorige verhaal, ben ik naar de overkant geweest van Perth met de veerboot. Het is een mooier gedeelte van de stad omdat het minder centrum is en geen grote kantoren heeft. Aangekomen aan de zuidkant loop je tegen de Zoo aan. Ik ben niet naar binnen gegaan omdat ik toch al alle dieren heb gezien, AUS $25,- is ook wel een beetje prijzig hoor.
Verder heb ik hier een lekkere wandeling gemaaakt en wat foto's geschoten, leuk om er geweest te zijn :D
17 & 18 april vond de Red Bull Air Race plaats aan de Swan River. Zaterdag de 17e waren de kwalificaties. Het was leuk om het te zien, maar de zondag was spectaculairder. De stuntvliegtuigjes vlogen ons om de oren, terwijl wij met onze blote voeten lekker in de Swan River zaten en genoten van de zon die volop scheen. Super coole stunts en een parcour welke zo snel mogelijk gevlogen moest worden, maakte onze vliegtuigmiddag weer helemaal compleet :P We zaten overigens aan de noordkant van de rivier en daar stegen dan ook de vliegtuigjes op. Je zou denken dat Perth Airport ervoor gebruikt zou worden, maar dat bleek niet waar te zijn. Ze stagen op en landden op 100 meter van ons vandaan. Vind je het gek dat de vliegtuigjes 200 meter boven onze neus voorbij vlogen!!! :D :D

Voor allen die er nog niet van op de hoogte zijn, ik ben dolgelukkig met mijn nieuwe lover (L) Semiha (L)
Het is inderdaad mijn reisgenootje. Tot eind maart niet geweten dat ik gewoon verliefd was, totdat ik erover na ging denken en niet meer tegen mezelf wilde liegen dat het niet zo zou zijn...ik ben dolblij dat ik het gezegt heb en wederzijdse gevoelens werden dan ook niet veel later ontkent. Very nice!!

Perth (Deel 3) zal over niet al te lange tijd verschijnen, tot dan!!!

See Ya @ Perth (Deel 3)

  • 23 April 2010 - 07:45

    Goof:

    grote vriend, wat goed om je mooie verhalen te horen! geniet er maar goed van; twee keer knipperen met je ogen en je bent weer in NL aan t werken om die schitterende reis af te betalen... wat leuk ook dat je een leuk vriendinnetje hebt! volg je Ajax nog wel?? 2 mei groot feest in Amsterdam met de titel en 6 mei doen we t nog een keer dunnetjes over nadat feyenoord easy opzij gezet is in de bekerfinale ;-) take care derk! (ps; heb je nog een leuke foto van Semiha??).

  • 23 April 2010 - 19:53

    Mevrouw De Bok:

    Wat een leuk reisverslag weer en bovendien verliefd. Op welke dame,een van de twee of drie? Maandag is je moeder jarig en ga ik lekker een bakske halen en bijkletsen.Dikke zoen van mij en groetjes van Hr.de Wit.

  • 24 April 2010 - 14:27

    Tim:

    Ha Derkiemans (of moet ik zeggen: D-man?),

    Wederom mooie verhalen! Zo te lezen zit je lekker in je vel en maak je veel spannende dingen mee. Je zit in ieder geval lekker in de emoticons ;-) Geniet van je avontuur aldaar en sluit me bij Goof aan wat betreft foto's van je favoriete reisgenote...

    Veel plezier, cheers!

  • 04 Mei 2010 - 22:00

    Fem:

    Hi Derk!

    Super dat je het zo naar je zin hebt in OZ. Was leuk je via de phone te spreken!
    Groetjes hier vanuit Texel, een ander eiland(je) ;)
    Veel plezier in OZ met je meisje en werkze in de gardens!!

    Liefs, Fem

  • 13 Mei 2010 - 14:51

    Marijke S.:

    Mooie reisverhalen Derk en nog leuker je verhaal over je vriendinnetje. Topppie top!!
    Geniet er maar goed van!
    Dag Derkiemans,veel liefs,
    Marijke (Haantje)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 36391

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: