Noosa Heads & The Australia Zoo - Reisverslag uit Sydney, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu Noosa Heads & The Australia Zoo - Reisverslag uit Sydney, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Noosa Heads & The Australia Zoo

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

05 Juli 2010 | Australië, Sydney

G'day mates!

Vanuit regenachtig Sydney weer een bericht. Dit keer het plaatsje Noosa Heads en The Australian Zoo!

Na Fraser Island zijn we vanuit Hervey Bay doorgereden naar Noosa Heads. Noosa is een heel leuk plaatsje waar we lekker veel rondgelopen hebben. Er is langs het water een lange wandelroute die ik samen met Sem heb gemaakt. Dit heeft ons enkele uren gekost, maar we genoten wel van het mooie uitzicht en het zonnetje dat toen nog scheen. Oke, het was dan wel geen 30 graden, maar lekker was het wel.
Ook heeft Noosa een leuke winkelstraat, veel surfers & mooie stranden.

Op maandag 21 juni werden we opgehaald om naar The Australia Zoo te gaan, DE dierentuin van de destijds beruchte & overleden Steve Irwin 'The Crocodile Hunter'. Daar om 10:00 uur aangekomen zijn we eerst naar het voederen gegaan van de otters. We vervolgde ons pad door de rest van de dierentuin. Het is fantastisch opgezet en zeker een aanrader voor iedereen die hier in de buurt komt. Het park is onderverdeeld in stukken waar ze per 'blok' dieren hebben geplaatst die normaal gesproken in hetzelfde gebied leven over de rest van de wereld. Ze hadden een gedeelte met tijgers, olifanten, the wedlands, vogelkooi & krokodillenland. Natuurlijk hebben we het Crocoseum niet overgeslagen. Hier werden de beroemde stunts van The Crocodile Hunter uitgehaald. Steve voedde hier zijn favoriete krokodillen en maakte daar een show van. Ook lieten ze door het stadion, wat gebouwd is in het park, vogels vliegen wat ook hele mooie momenten opleverden. Je kunt makkelijk de hele dag rondlopen in de zoo. Het is zo groot, dat tours alleen maar aanbieden om er om 10:00 uur te zijn en vervolgens 16:00 uur weer terug te reiden naar de resorts. We hebben natuurlijk alle australische dieren gezien. De krokodillen, kangoeroes en de luie koala's. Maar ook grote hagedissen (ik praat hier over dieren van 80 cm groot en levensgevaarlijk), otters, olifanten, de Kookaburra (is een australische vogel), olifanten, tijgers, wasberen, tasmanian devils en nog veel meer. Kijk maar op de site; www.australiazoo.com.au :P

Ik ga weer door naar mijn volgende verslag, Brisbane.

See ya @ Brisbane. Cheers!

• 08 Juli 2010 - 10:33

Gerben:

Man, jammer dat je er nu al geweest bent... Harini vroeg nog of je een baby kangaroo voor haar mee terug wilde nemen ;)