Brisbane - Reisverslag uit Sydney, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Sydney, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

05 Juli 2010 | Australië, Sydney

G'day mates!

Dinsdag 22 juni vertrokken naar Brisbane. Brisbane is 1 van de grotere steden van Australië en zeker de moeite waard om te bezoeken. Helaas hebben we niet al te best weer gehad, maar ondanks dat vind ik het wel een mooie stad. Vanuit ons hostel, Brisbane city backpackers, hadden we een hele mooie view over de stad en de Brisbane river. De rivier loopt als een slang door de stad en is zeer aangenaam om naar de kijken. Een boottocht weerhield ons dan ook niet om te nemen. Donkere, zwarte wolken hingen boven het centrum. Maar het was droog, dat was het belangrijkste. Sem en ik hebben de tocht over de rivier gedaan, Jet had zo haar eigen plan getrokken. Voor AU$ 7,80 konden we de hele dag rondvaren. Best wel de moeite waard, want je ziet de hele stad vanaf de rivier.

Ook zijn Sem en ik nog een keertje een avondje uitgeweest. Naja, gewoon gezellig filmpje gedaan. Ze wilde graag Streetdance zien. Aangezien deze in 3D draait en zij alleen nog de ervaring had met het plastic brilletje, waar een rood en groen foli diende als glazen, moesten we deze ervaring flink uitbreiden, want dit is echt verleden tijd. Super chill, we mochten de brillen houden. In het Pathe theater in Nederland moet je ze gewoon weer inleveren, hier mag je ze houden.

Verder zijn we een paar dagen in Brisbane gebleven en hebben we niet echt meer gedaan dan gewoon de stad te zien door rond te banjeren. Aangezien het weer niet echt mee heeft gewerkt, hebben we ook veel tijd binnen doorbracht. Wel gelukkig genoeg gezien van de stad, anders was het wel zonde geweest.

Lees je ook meteen mijn volgende verslag; Byron Bay & Port Macquarie!

Cheers!