Aventura nuevo - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Derk Trip - WaarBenJij.nu Aventura nuevo - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Aventura nuevo

Door: Derk Trip

Blijf op de hoogte en volg Derk

22 Januari 2014 | Panama, Panama-stad

Buenos dias,

de reis had een wat vervelende start. Aangekomen op Schiphol op de 9e januari kon ik niet worden ingecheckt omdat ik geen visa had voor de States. Ik wist niet dat ik die nodig had omdat ik alleen maar een volgende vlucht ging halen op Atlanta Hartfields Jackson Airport. Ik heb mijn vlucht moeten omboeken en vertrok pas maandag 13 januari. Even slikken, maar sh*t happens. Maandag dus vertrokken naar Atlanta, een nacht daar moeten doorbrengen en de volgende dag even het centrum ingegaan omdat ik pas om 17:55 uur mijn vlucht had naar Panama City. In Atlanta goede weersomstandigheden gehad, een fontijnshow gezien op het plein van de olympische spelen, koffietje gehaald bij Starbucks, ontbijtje bij de Mac en toen maar terug naar het vliegveld. Daar alles ingecheckt zonder problemen en toen...

Bienvenidos de la ciudad de Panama!

´s Avonds laat aangekomen in de hoofdstad van Panama. Tevens is Panama het land dat Noord- en Zuid-Amerika met elkaar verbind, met aan de oostzijde Colombia en ten noordwesten Costa Rica.
Ik werd opgehaald door de taxichauffeur van het hostel waar ik verbleef, Magnolia Inn. Dit hostel ligt in Casco Viejo, het oude centrum van de stad. De volgende dag wat rondgeslenterd in warme omstandigheden. Tot nog toe is het continue 30 graden of meer. I like...
´s Middags een bezoek gebracht aan het Panama kanaal. Waar je naartoe gebracht wordt zijn de Miraflores Locks. Er staat hier een gebouw waar je prima uitzicht hebt op de grote schepen die het kanaal doorvaren, meestal in 8 a 10 uur van Oceano Atlantico aan de ene kant en aan de andere kant Oceano Pacifico. Je ziet de schepen van dichtbij naar verschillende hoogtes worden gebracht en dat is erg indrukwekkend. Verder is er ook nog een museum, een kort filmpje en een shop.
Donderdag en vrijdag ben ik op Isla Taboga geweest waar ik een prima privehuis had, gelegen op een rots, dus erg mooi uitzicht over de baai. Op het strand gelegen, donderdag erg veel wind wat resulteerde in zandstorm (minder leuk!). Toen maar ´s middags wat biertjes gaan drinken. Ik werd door Lora uitgenodigd hiervoor, tevens was er een goede vriend van haar en een fins stel. Later kwamen er nog wat mensen bij.
Vrijdag wel erg lekker op het strand kunnen liggen, ´s middags om 16:30 uur de boot genomen terug naar Panama City en ´s avonds een tour geboekt naar de San Blas eilanden.

Bienvenidos del Archipiélago de Kuna Yala (San Blas)!

Zaterdagochtend erg vroeg opgehaald, 05:00 uur, vanuit mijn hostel en gebracht naar de ´haven´ vanwaar de bootjes vertrokken naar Islas de las San Blas. Even om jullie een goed idee te geven hoe het eruit ziet... Paradijselijk witte stranden, palmbomen, een donkerblauwe oceaan kleurend naar 4 soorten groen op het strand waar je ´U´ tegen zegt. Google maar en kijk naar de afbeeldingen, daar was ik!! Haha

Even nog wat andere leuke/vreemde feitjes tot nog toe:
- de eerste ochtend dat ik wakker werd in het hostel in Casco Viejo viel er iemand uit zijn bed. Hij sliep in het bovenste bed van een stapelbed constructie. Niets gebroken, wel heup uit de kom en heel erg veel p¡jn
- op Isla Taboga een doodshoofdspin gevonden en gefotografeerd
- ik ben al enige leguanen tegen gekomen
- de benzine van het bootje was op vlakbij het eiland waar we naartoe gingen (San Blas). Tijdens het wachten op aanvulling gingen we even zwemmen. Super mooi tijdens de zonsondergang WAUW! Serieus, dit was sick mooi
- tijdens de reis al wat leuke mensen leren kennen, wel steeds voor korte tijd
- bij San Blas naar de Starfish pool geweest, een berg zand in het midden van de oceaan, hoogste punt nog steeds onder zee maar erg ondiep. Hier ook weer gechilled en genoten van paradijs! Paradijs ja!!
- mijn spaans is niet optimaal maar ik kan me zo nu en dan verstaanbaar maken. Het is erg simpel, maar ze begrijpen me in ieder geval

Bedankt voor de leesinteresse en tot snel bij het verhaal vanuit Costa Rica.

Hasta Luego

  • 22 Januari 2014 - 17:52

    Loes:

    Hé Derk, wat heb je toch een rot leven -:)) Alweer op stap we kunnen weer gaan genieten van je verhalen. Je had echt niet weg hoeven gaan hoor...... het is hier echt niet koud en je kunt hier je ogen dicht doen en denken dat je op een mooi wit strand zit met palmbomen. Enfin geniet daar maar lekker en laat ons mee genieten.
    Groetjes, Poes vrolijk.

  • 22 Januari 2014 - 18:02

    Karin Trip:

    Ha Driek,

    Om jaloers op te worden met dit druilerige weer in Nederland. Geniet maar lekker en geef je ogen de kost.
    Al veel gefotografeerd?
    Goed insmeren! ha, ha, hier spreekt weer die bezorgde moeder!
    Veel plezier nog en tot over paar weekjes op Schiphol
    liefs, mama

  • 22 Januari 2014 - 18:09

    Vaders:

    wat goed om te horen dat je weer veel meemaakt en dat je je lekker uitleeft! Zo hoort het leven óók te zijn. Het is hier qua weer drie keer niks, dus een goede beslissing van je.
    Ik ben al weer benieuwd naar je volgende verslag en geniet in die tussentijds maar lekker van waar je zo naar uitgekeken hebt. Wie genieten in gepaste stijl mee.

    Dikke XXX-Daddy

  • 22 Januari 2014 - 18:20

    Lizette:

    Hello Derkie,

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Klinkt erg mooi en warm en super! Hier alles op z'n Hollandsch.. Druilerig weer, koud, gelukkig hebben we de depressiefste dag van het jaar alweer gehad;). Gerben heeft vandaag zijn laatste dag op stage gehad en ik ben nog steeds op zoek naar een baan. Tja, dat hoort er allemaal bij. Nou Derkie, nog veel plezier! En ik kijk uit naar je volgende avontuur!

  • 27 Januari 2014 - 12:03

    Mevrouw De Bok:

    lieve Driekus,wat een pech in het begin,maar je hebt het weer voor elkaar!!!!!!!!!
    je maakt wel een schitterende reis,wat leuk om je te volgen.

  • 27 Januari 2014 - 12:10

    Mevrouw De Bok:

    Lieve Driekus,wat een pech in het begin,maar je hebt het toch maar weer voor elkaar!!!!
    Wat maak je weer een mooie reis;erg leuk om je zo te kunnen volgen.
    ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 36337

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: