Van -5 naar +30 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Derk Trip - WaarBenJij.nu Van -5 naar +30 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Van -5 naar +30

Door: Derk Trip

Blijf op de hoogte en volg Derk

21 Januari 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Selamat Datang,

vanuit het koude Amsterdam vertrok Malaysian Airlines prima op tijd richting het zuid-oosten. Tijd om mijn koude kikkerlandje te verlaten en het in te ruilen voor het warme Azië. Selamat Datang Maleisië, Selamat Datang Kuala Lumpur (KL)!

Na een vlucht van dik 11 uur landde ik op het international airport van KL. Ik voelde al meteen dat ik welkom was, omdat de temperatuur hier een stuk hoger ligt dan noord-europa. Ik werd ontvangen door het warme Azië met een graadje of 24, en dat om een doodgewone zondagmorgen. Ik had al gelezen over de KLIA (Kula Lumpur International Airport) Ekspres, de trein die het vliegveld verbind met het centrum van een immense stad. Gister, zondag, ben ik even naar buiten geweest nadat ik mijn eerste onderkomen gevonden had, op de bonnefooi want verder had ik dit nog niet uitgezocht. Even mijn ontbijtje halen bij Starbucks en daarna kon ik terug om in mijn kamer te gaan want die moest nog even schoongemaakt worden. Eventjes op bed liggen werd al gauw een paar uur, de jetlag kwam toch iets harder aan dan gedacht. Voordat ik mij weer vertoonde op de straten van deze bloody-hot stad, was het alweer 16:00 uur. Ik ben maar even een lekkere lange wandeling gaan maken om een beetje wakker te worden. Dat resulteerde in een thuiskomst van 21:00 uur. En weer werd ik geteisterd door de vermoeidheid. Weer even tukken... 02:10 uur word ik wakker. Ok, ik ben dus best moe. Tanden gepoetst en officieel naar bed gegaan.

Vanochtend om 10 uur opgestaan, een nacht zonder airco door gebracht want die wilde niet meer aan...misschien heb ik kortsluiting gemaakt door de sleutel er zomaar uit te halen ofzo... Nou ja, heb ontbeten bij Subway om daarna mijn weg te vervolgen met de Hop-on Hop-off bus. Daar ben ik de hele dag mee op pad geweest. Geweest bij het Bird-Park, Dataran Merdeka (Independence Square), de Petronas Twin Towers, KL Tower (omhoog geweest op het 360 graden rondkijk dek op 250 meter hoogte) en ik zit nu, nog steeds in mijn t-shirt en zwembroek meteen temperatuur van 28 graden aan het bier mijn verslag te typen.

Morgen weet ik nog niet wat ik ga doen. Woensdag ga ik naar de Batu Caves om met ong. 1 miljoen anderen het gelovigenfeest mee te maken, Thaipusam.

Voor nu wens ik jullie veel sterkte met de kou en geniet ik voorlopig nog van heerlijke, warme weken.

Selamat Jalan

  • 21 Januari 2013 - 13:35

    Astrid, Ja, Ja Je Tante.....:

    Heee neef

    Leuk dat jij als Trip weer zo'n trip maakt!
    Je maakt vast weer e.e.a. mee en leert dingen die geen school je kan bieden! (sprak een ex-juf!!....)
    Nee, ik meen het hoor.
    Wat de winterse temperaturen hier betreft, hoef je mij in ieder geval geen sterkte te wensen.
    Ik heb gisteren weer voor het eerst dit seizoen op de schaatsen gestaan en een uurtje lekker hard over het natuurijs gereden in een prachtig natuurgebied hier in de buurt. Heerlijk.
    Zo heeft ieder z'n ding.
    Tot zover vandaag. Ga ff skypen met Bouke; hij komt morgenochend om 8.30u van 35 graden in Suriname terug in Nedrland. Ze zijn er drie weken geweest.
    Nou kerel, heb het goed. Tot mails.
    digitale knuffel van Astrid.

  • 21 Januari 2013 - 13:40

    Laura:

    Derkie,

    Fijn dat je er bent! Hmmm in de warmte!
    Ennne je gaat toch nog wel nasi en bami eten he als ontbijt?! ;)

  • 21 Januari 2013 - 15:54

    Vaders:

    Mooi verslag, kort, zakelijk en meeslepend, daar hou ik van!
    Ik hoor het al dat wordt een gave tijd.
    Vette hug en knuffels,
    Dad en Mum

  • 21 Januari 2013 - 19:02

    Poes Vrolijk:

    Ha die Derk,
    Nou dat ziet er weer goed uit. Goed uitgerust:-)) Laat die foto's ook maar komen.
    Geniet en hou ons regelmatig op de hoogte van alle leuke dingen die je meemaakt.
    Toedeledokie voor nu
    Groetjes,
    Loes

  • 23 Januari 2013 - 09:38

    Eva:

    Leuk die eerste indrukken!!
    X Eef

  • 23 Januari 2013 - 13:08

    Llanah:

    Leuk Derk! Geniet ervan! Maarehh je bent in een land met bijna het lekkerste eten op aarde en dan Subway en Starbucks....dat kan beter he ;) Have fun op het gelovigenfeest! Liefs, Llanah

  • 26 Januari 2013 - 21:05

    Pepertante:

    Hi peperkind,

    Het zal weer een hele ervaring zijn. Geniet ervan.
    Sterkte met de kou is hier niet nodig, het is prachtig! Donderdag met je maatje geschaatst op de vogelplas! Fantastisch. Morgen gaan Leo en ik een week intern (Carlton Beach Hotel Scheveningen) Portugees conversatie cursus volgen.
    Ben benieuwd naar het verdere verslag van je reis, wie weet kunnen wij dat ook nog eens doen! Ik volg je als ik er tijd voor heb. Wees voorzichtig en heel veel plezier. Dikke kus van je pepertante.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 36325

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: