Rockhampton, Town of 1770 & Hervey Bay - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu Rockhampton, Town of 1770 & Hervey Bay - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Rockhampton, Town of 1770 & Hervey Bay

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

23 Juni 2010 | Australië, Brisbane

G'day mates,

het is winter in Australië. Niet dat we hier bevriezen, maar hier in Brisbane (waar we gisteravond aangekomen zijn), is het nu flink aan het regenen en is het koud. Dus vandaag zal het er niet inzitten dat we een tochtje door de stad doen. Dat geeft mij de gelegenheid even een berichtje achter te laten.

Vanuit Airlie Beach zijn we met de Greyhound bus doorgereden naar de volgende plaats, Rockhampton. Deze plaats heeft absoluut niets bijzonders, maar het is leuk om er voor maximaal 1 dag een stop te maken want het centrum heeft een aantal mooie, oude gebouwen. We hebben het van de buitenkant gezien, maar dat is echt wel genoeg hoor. Wij zijn er 2 volle dagen geweest. Donderdag 9 juni kwamen we 's avonds in deze kleine stad aan. We overnachtten in een YHA hostel die prima was. De volgende dag zijn we wat gaan rondbanjeren en hebben we wat foto's gemaakt. Sem en ik zijn naar het terrein gelopen waar kermis was. We hoordden dat het feestweek was, dus vandaar dat de kermis opgezet was. Ook vertelde de man die ons incheckte bij YHA, dat er 's avonds vuurwerk was. Aangekomen op het kermisterrein kregen we te horen dat er een entreeprijs van AUS 15,00 dollar werd gevraagd...sorry, dan maar geen pret maken :P
Via het centrum zijn we weer teruggelopen naar het hostel waar we eind van de middag weer aankwamen. Jet had gratis een fiets gekregen bij het hostel en heeft op die manier de stad onveilig gemaakt. 's Avonds lekker een happie gegeten, vanuit het hostel vuurwerk gekeken wat helaas net wat te ver weg was om goed het vuurwerk te kunnen zien en niet te laat naar bed gegaan want Sem en ik hadden een tour geboekt naar Myella, een farm zo'n 1,5 uur reiden van Rockhampton vandaan landinwaards. Derk een dagje op de boerderij...tsss, dat geloof je toch niet. Tja, het was een geweldige ervaring kan ik je vertellen.
's Ochtends om 06:25 uur werden we opgehaald door een medewerker van de farm die rondom Rockhampton, ookwel Rocky genoemd, woont. Via een groothandel in fruit zijn we naar de farm gereden waar we rond 9-en aankwamen. We kwamen de auto uit en het was freezing koud. Gelukkig hadden de farmhouders hout op een stapeltje gelegd en lekker fikkie gestookt zodat we lekker koppie thee of bakkie pleur (koffie) konden nemen. Na een lekker ontbijtje kreeg meneer Derk dan zijn eerste les. Eerst les wat??? Horseriding! Jaja, Derkiemans heeft paardgereden. Supervet! Les stelt niet veel voor, maar het zijn de belangrijkste dingen die je moet weten om een paard te 'besturen' :D
Ik kreeg (naam van het paard volgt nog) toegewezen. Het was een mooi, vrouwelijk, bruin paard en het vrouwtje die ons begeleidde vertelde me dat (naam paard) zelfs meegedaan heeft aan wedstrijden.
Na even gereden te hebben vroeg ik of de bandjes bij mijn voeteinden wat meer uitgerekt konden worden want het zat niet lekker. Dit kon niet, dus kreeg ik het paard van de begeleidster. Dit was ook een hele mooie, een witte dit keer. Ik noem dit paard Amerigo. Dit paard had er niet heel veel zin in die dag, aangezien ik de rest van de tocht achteraan reed. Hij wilde ook niet echt naar mij luisteren. Daar stond ik dan, in de weide omgeving in mijn guppie bij een boompie in de middle of niks. De rest van de groep stond 150 meter voor me en keken mij allemaal gapend aan en moesten toch ook wel even lachen. Tsss, wat doet Derk daar zo alleen bij dat boompie. Nou...ik was gewoon even van het uitzicht aan het genieten joh. Toen was ik het zat, ik gaf mijn paard een flinke kick en bijna hangend achter het paard gingen we op volle toeren de 150 meter inhalen. Kanonnen he, dit heeft mijn mannelijkheid ook wel geweten. Auwie... :P
Na het paardrijden zijn we gaan lunchen en zijn we doorgegaan naar het motorrijden. Je weet wel, van die motorbikes waar de profs ook stunts mee uithalen. Dit heb ik natuurlijk.....niet gedaan, beetje gevaarlijk. We hebben totaal 2 uur lekker beetje rondgereden door de weide natuur met een zandondergrond. Na het rijden kregen we allemaal een letter wat stond voor je kunsten.
Ik kreeg een C+, wat betekent dat ik de motor goed genoeg kan besturen om een groep paarden ergens naartoe te begeleiden. Samen met Martijn, een nederlander die al 2 dagen op de farm was, kregen we de C+. Sem kreeg een D. D staat voor amateur. Ze heeft namelijk last gehad van hoofdpijn en heeft daarom eerder moeten stoppen. Ach wat, ze heeft er in ieder geval op gereden.
Nog eventjes een kop koffie en toen koeien gemolken. Haha, wat voelen die uiers raar aan zeg. Na 2 minuten flink geknepen te hebben in de koeienborsten en enkele mililiters melk gekregen te hebben, hield ik het voor gezien. We moesten toch ook wel weer vaart maken want het was bijna 4 uur en dus het einde van de tour.
Leuke dag gehad guys, thanks!

Zaterdagochtend weer vroeg eruit want de bus vertrok naar de volgende plaats...Town of 1770. Eigenlijk Agnes Water, een plaatsje die er omheen ligt. In Town of 1770 is namelijk bijna niets, dus dan kun je beter in Agnes Water verblijven. We hadden daar een heel leuk hostel. Lekker wat rondgehobbeld die dag en de volgende dag heb ik de Scooteroo tour gedaan. Mega vet! Voor maar AU$ 55,00 werd ik om 14:00 uur opgehaald en bezig gehouden tot 18:00 uur. Na korte instructies gehad te hebben zijn we de weg opgegaan. Ik stond er mooi voor om als eerste weg te rijden. Haha, ik als eerste weg voor een groep van 60 mensen. Is dat even vet, vooraan rijden met een groep van 60 mensen met allemaal een kleine Harley onder hun reed. We hebben effectief 2 a 2.5 uur gereden en het was een hele gave ervaring. Je rijdt gewoon door het hele dorpje Agnes Waters en Town of 1770 op de weg lawaai te maken met 60 man die onder 4 ervaren instructeurs perfect in de gaten gehouden worden. In bezit van een rijbewijs wordt volgens een A4-tje vereist, maar er wordt niet om gevraagd tijdens de aanmelding dus 'iedereen' is welkom :D :P

De volgende dag zijn we doorgereden naar Hervey Bay. Hervey is niet bijzonder maar wel een startpunt voor het fabuleuse Fraser Island. 2 Dagen Hervey Bay, Jet en ik de 3-daagse tour Fraser, Sem de 2-daagse, hebben weer een werkweek gevuld. De dagen die we hebben doorgebracht in Hervey hebben we alleen maar wat rondgehangen in het centrum en hostel. Het weer was niet zo goed en er is ook niet veel spectaculairs te doen. Maar 3 dagen Fraser...oh man, wat een tof eiland.

Ik kan hier wel een heel verslag over schrijven...dus dat doe ik dan ook. Lees binnenkort het volgende verslag maar;

Discovering Fraser Island

Cheers mate

  • 23 Juni 2010 - 07:41

    Goof:

    Derkmans, wat een mooie verhalen wederom! Je vermaakt je gelukkig goed. Hoop dat je ook nog wat voetbal meepakt; morgen gaan we bij je ouders NL-Kameroen kijken! Veel plezier verder!!

  • 23 Juni 2010 - 20:21

    Daan:

    Derkje!

    Damn man, ik ben blij voor je dat zoveel geniet!

    Ik mis je wel hoor ondertussen jeez! :(

  • 24 Juni 2010 - 19:46

    Loes:

    Hé Derk, Hoe is het met die billen van je??
    Jij kan hier vast niet meer wennen! Leuke verhalen van je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 36388

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: