Cairns en omgeving - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu Cairns en omgeving - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Cairns en omgeving

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

07 Juni 2010 | Australië, Airlie Beach

G’day everyone,

in de vroege ochtend in Darwin zijn we met het vliegtuig naar Cairns vertrokken. De dames met Quantas, ik met goedkopere versie Jetstar. Aangezien we niet op hetzelfde gedeelte van Cairns landden, kreeg ik dan ook een sms waar ik me in vredes naam bevond. Ik was namelijk op het internationale gedeelte geland, de dames bij het punt waar alleen de binnenlandse vluchten aankomen. Maar goed, na een telefoongesprek wat daarop volgde van een kwartier hebben we elkaar dan toch gevonden. Woodduck, het hostel van Cairns wat we van tevoren hadden geboekt, zou ons gratis komen ophalen. Dat gebeurde ook wel, maar niet op het afgesproken tijdstip. Na eerst eindeloos te hebben gezocht naar hun telefoonnummer waar ze bleven, kreeg Semiha een telefoontje of we nog steeds bij hun zouden slapen. Binnen een kwartiertje stond er een Nederlandse backpacker klaar om ons op te halen.

Cairns is een leuke, maar rustige stad. Je vindt er een leuk centrum, wat 10 minuten lopen van het hostel vandaan was, met eindeloos veel souvenir winkels en een leuk aangelegde Esplanade waar je overheen kunt lopen langs de kustlijn van Cairns. Jammer, we mochten niet zwemmen want het seizoen van de kwallen liep ten einde maar het was zonder stingersuite nog niet toegestaan te zwemmen. Gelukkig had het hostel dan ook een zwembad om het te compenseren.
’s Avonds hebben we lekker gegeten in de Woolshed. Aangezien Woodduck een bepaalde connectie heeft met Woolshed, kunnen backpackers er gratis eten halen. Laat even een ticket zien wat je iedere dag bij de receptie kunt halen, en het resultaat is: keuze uit Chili Con Carne, Vegetarische Spaghetti, Spaghetti Bolognaise of Spaghetti Napolitana (ook vegetarisch).
In Cairns is niet veel te beleven. Je moet een tripje boeken wil je mooi landschap zien. Keuze zat, want de muur hangt vol met folders om te boeken voor o.a. Cape Tribulation, Kuranda en Great Barrier Reef. Aangezien het er allemaal mooi uitziet maar de prijzen flink zijn, hebben Sem & ik niets geboekt. Jet is naar Kuranda gegaan, wat achteraf heel leuk bleek te zijn. Maar ja, it’s all about de Aussie $...:P Sem en ik hebben onze dagen maar gevuld door lekker rond te banjeren in de stad en wat foto’s te maken, daar is Cairns namelijk zeer geschikt voor.
Ook zijn we naar het informatiecentrum geweest om tickets te boeken voor de Greyhound bus. Deze bus rijdt o.a. tussen Sydney en Cairns met eindeloos veel stops tussendoor. Je hoeft alleen maar even te reserveren, wat erg makkelijk is en de volgende dag kun je zo opstappen. Tijdens de aanschaf hebben we dan ook meteen maar een rit geboekt naar Mission Beach.

Daar, in Mission Beach, aangekomen hebben we de spullen gedropt en zijn we op ons gemak het centrum in gelopen. Dwz, de enige straat met winkels van 100 meter waar Mission Beach uit bestaat. Het is leuk om er te zijn als tussenstop, maar geen aanrader. We zijn er 2 dagen geweest en dat was eigenlijk toch wel te lang. We hebben maar de was gedaan en Jet en ik hebben een strandwandeling gemaakt naar Mission Beach noord. Daar aangekomen, een wandeling via het strand van 5 kilometer, hebben we meteen weer een u-turn gemaakt, maar niet voordat we de haaienkoppen bestudeerd hadden. Waarschijnlijk hadden de mensen de vorige dag 4 kleine haaien gevangen en ze op een kampvuurtje gelegd. Aangezien er alleen maar 4 kleine haaienkoppen op het strand lagen….:D Shit, had ik toch maar mijn fotocamera meegenomen.

Na deze 2 dagen zijn we doorgereden naar Townsville. Het is de eerstvolgende stad na Cairns via het zuiden. Townsville is erg leuk om te verblijven voor enkele dagen. Aangezien we niet gigantisch veel tijd hebben, zijn wij ook na 2 dagen gemoved maar dat was niet erg. We hebben de highlights gedaan en dat was niet mis. Ook hier hebben ze hele mooie punten waar je foto’s kunt maken. O.a. The Strand, Castle Hill en een watervalletje midden in de stad zijn aandachtspunten voor deze leuke stad.
De dag na aankomst zijn Jet en ik naar Castle Hill gegaan. Een wandeling van zo’n 1200 voetstappen heeft onze conditie flink op de proef gesteld. Maar als je eenmaal boven bent, krijg je een gratis cadeau. Een ongehoord mooi uitzicht over de stad, gelegen aan de koraalzee. 1 minpunt; het was bewolkt en het heeft zelfs nog eventjes flink geregend. Zul je net zien dat de zon weer tevoorschijn komt als je weer de afdaling inzet.
Ook zijn we meerdere malen over The Strand gelopen en hebben we wat rondgebanjerd door de stad.

Op dit moment verblijf ik in Airlie Beach. Ik ben vanochtend teruggekomen van een tour van 2 dagen en daar gaat het volgende verslag dan ook over.
Vaar met me mee naar het volgende verslag:

The Whitsunday Islands

Cheers!