Adelaide - Indian Pacific - Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu Adelaide - Indian Pacific - Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Adelaide - Indian Pacific - Perth

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

25 Maart 2010 | Australië, Perth

G'day mates!

Ik ben zo lekker bezig, ik ga gewoon nog lekker door met mijn volgende blog, de reis van Adelaide naar Perth met de Indian Pacific trein.

Na de auto te hebben ingeleverd, hebben we kaartjes gekocht voor de treintocht naar Perth. Waarom bestellen we in godsnaam treinkaartjes terwijl het vliegtuig vele malen sneller en goedkoper is...het antwoord luidt; Australië heeft 1 van de mooiste treinreizen ter wereld. Dit moesten we dus wel meemaken. In nederland betaal je gewoon een paar Euries voor een treinreis en is E 17,- voor een retourtje Den Haag - Amsterdam gewoon veel geld. Wij betaalden: AUS $231,- wat gelijk staat aan ongeveer E 155,-
Je krijgt dan ook echt wel een echte treinrit. Adelaide - Perth heeft een reisduur van totaal 38 uur, inclusief 1 lange stop van 3 uur en verder een x-aantal stops om te tanken maar dat neemt niet veel tijd in beslag!! (Zit je nog op je stoel of heb je nu vreselijke koppijn van de knal die je net achterover gemaakt hebt van de schrik!!) Ja, de trein rijdt van Sydney naar Perth en vanaf Adelaide is het inderdaad net iets meer dan de halve tocht. Vertrektijd was zondag 21 maart 6:40 pm, aankomst Perth; dinsdag 23 maart 9:30 am... inclusief 20 minuten vertraging overigens.
Het was wel een hele bijzondere tocht. Je rijdt gewoon URENLANG door het rode hart van Australië. Ik overdrijf niet als je rustig 15 tot 20 uur alleen maar woestijn ziet (om je een idee te geven, dit is de auto reistijd van Wassenaar naar Zuid-Frankrijk met nog een 3 of 4 tal uurtjes daaraan toegevoegd).
In de trein ben je maar met 1 ding druk bezig, ZITTEN! Mijn achterwerk deed dan ook veel pijn na 2 slechte nachten en 1 volledige dag in de trein te hebben gezeten. Voeten waren ook nog opgezwollen (je kent dat wel, van die bejaarde mensen achter de rollator, allemaal met opgezwollen pootjes. 1 groot verschil, ik ben een sportievere en jongere versie hiervan) dus ik moest me dan ook echt in mijn flip-flops worstelen. Vlakbij onze eindbestemming Terminal East Perth werd ons verteld dat het die nacht niet normaal hard gestormd. De straten stonden blank. Niet zoals in Nederland, maar zoals je het wel eens op het nieuws ziet als er weer eens een dorpje onder water staat in een arm land. Behoorlijk heftig, dus het was maar goed dat we dinsdag aankwamen. Want ook de bliksemstorm was ook niet mis. De storm heeft schade gemaakt voor zo'n AUS $100.000.000

Verdere info in my next blog; called Perth.

See ya in Perth, cheers!

  • 25 Maart 2010 - 14:15

    Anne:

    Hee Derk!! Nou ik heb al je verhalen in één keer gelezen en heb nu helemaal zin om zelf te gaan reizen!!
    Zo vet echt allemaal! Je schrijft de verhalen ook echt heel leuk, dus keep on going!
    Plaats je binnenkort nog foto's en/of filmpjes?:)

    Heeeeel veel plezier nog en ik blijf je verhalen lezen vanaf nu! xxx Anne

  • 25 Maart 2010 - 21:05

    Loes:

    Ha die Derk,
    Wat leuk zo'n lang verhaal in één stuk te lezen. Nog steeds met de zelfde dames op pad? Je maakt vele chille en vette dingen mee:) Nog gefeliciteerd met Saab! Wij maar werken hier wij doen iets fout!!
    Nog veel plezier maar daar ontbtreekt het niet aan volgens mij.
    Tot je volgende verhaal,
    Groetjes, Loesepoes

  • 29 Maart 2010 - 06:38

    Fem:

    Derk!!!

    Good idea to travel by train! Lijkt me erg mooi om te zien! Gelukkig heb je de lange rit overleefd, hehe :P
    Je maakt me nu wel ongelooflijk nieuwschierig over Perth. Volgens mij doe je dat om mij te pesten! :P Veeeeeeel plezier in die grote, mooie stad :D Wish you the best! X

  • 29 Maart 2010 - 17:27

    Daan:

    Damn, die treinreis lijkit me vet en pijnlijk. Leuk beschreven joh! :D

    have fun!

  • 02 April 2010 - 10:54

    Haan/Marijke:

    Derk, we worden steeds jaloezer, maar die stormen geloof ik wel.
    Heel veel sterkte in Perth!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 36392

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: