Laatste dagen Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Derk Trip - WaarBenJij.nu Laatste dagen Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Fiji

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

26 September 2010 | Fiji, Nadi

Bula!

het is donderdagochtend wanneer 1 van de schoonmaaksters binnenkomt om de kamer schoon te maken. Ik lig daar nog lekker op 1 oor te knorren en ze komt precies op een verkeerd moment. Mijn droom begon net romantisch te worden...:) Maar ja, ik ben maar opgestaan en er was geen plek meer. Behalve aan tafel van een engels koppel, dus ik heb maar gevraagd of ik bij hun aan kon schuiven. We hebben gezellig zitten lullen over reizen (duhuh) en toen ging ik mijn spullen maar pakken om naar het centrum van Nadi te gaan.

Ik wist zeker dat ik de goede kant op liep, totdat ik het na een half uur maar even vroeg. Hmmm...ik kreeg al een vermoeden dat het niet de goede kant was en ik moest me dus omkeren. Aangezien het een 1 1/2 uur zou gaan duren ben ik maar met de bus gegaan, kostte toch maar FJD $1,- Aangekomen in het centrum ben ik heen- en weer de straat ingelopen. 2x werd ik opgehouden voor een kavaceremony, waarvan ik er 1x aan mee heb gedaan. Aan het eind van de straat staat een hele mooie Indiaanse tempel, met vooral heel veel kleur. Hier heb ik even enkele foto's van geschoten en ben daarna weer teruggelopen. Ik had ook wel weer een beetje trek gekregen na 6 uurtjes niets gehad te hebben, dus ik ben maar een tosti gaan halen in een cafe. Ik had eigenlijk ook wel zin in een smoothie en ik koos voor de Mango Monroe. Holy crap, die was lekker!! :D Ik heb het dan ook niet kunnen laten om, tijdens het afrekenen, er nog 1 te bestellen tijdens mijn wandel naar het hotel. Dit keer wel de goede kant op!!
Tijdens de wandel zag ik het kenteken van 1 van de 100 bussen die je passeert per minuut. Kentekenplaat: Bula 3! Whaha...:P
's Avonds eventjes achter internet gezeten voor de nieuwe mailtjes en toen kwam er ineens een bekende binnenlopen. De franseise die voor de yasawa tour in mijn kamer sliep met een goede vriend van haar. We besloten samen een happie te eten want die vriend van d'r was hem gepeerd naar een ander land om daar nog 10 dagen te spenderen.

Die nacht lagen er 2 mensen in het bed naast me. 1 daarvan was een deense, Julie. In eerste instantie dacht ik dat je jongen die naast d'r lag haar vriend was, maar het bleek gewoon een aardige jongen te zijn voor haar. Anyway, dit speelde zich allemaal later af. Hij ging er vroeg vandoor om de rest van Viti Levu te verkennen. Aangezien ik geen plannen had en Julie wel, nodigde ze me uit om met d'r mee te gaan naar de garden of the sleeping giant. Met de privetaxi werden we er naartoe gebracht en overal waar we uitstapten (gewoon even boodschappen doen en zij moest pinnen) bleef de taxi wachten.
Aangekomen bij het park moesten we entree betalen. Ik heb daar geen moeite mee, maar AUD $14,- voor een tuin waar je alleen maar groen ziet omdat zo'n beetje alle kleuren weg zijn ivm het warme weer was niet echt de moeite waard. Gelukkig kregen we aan het einde een heerlijke fruitjuice aangeboden. Daarna heeft de taxichauffeur ons gebracht naar de mudpools. Heerlijk warm water met als bodem vieze, zachte, glibberige blubber (modder dus) heeft ons veel plezier opgeleverd en we hebben elkaar helemaal onder gemodderd om zo je lichaam schoon te maken. Even laten opdrogen buiten het water, daarna weer terug om het eraf te spoelen. Als toetje mochten we nog in een waterbad van zo'n 37 graden. Heerlijk...:)

Toen heeft de taxichauffeur ons teruggebracht naar het hotel en zijn we met de bus naar het centrum gegaan want ik moest een t-shirt, wat ik de dag eerder gekocht had, omruilen omdat het net iets te klein was. In hetzelfde cafe waar ik mijn tosti had gehaald, hebben we die smoothie nog maar eens genomen en ze was meteen verslaafd. Ze vond het een hele goede zet om er eentje te nemen. Ik had er nog een lekker stukkie appeltaart bijgenomen.

Ik besloot terug te lopen en Julie is met de bus gegaan. We meeten elkaar weer naast het zwembad en zijn daarna in de hangmat gaan liggen. 1 van de bardames kwam naar ons toe om een bestelling te maken voor een drankje en happie. Prima, ik werd de hele dag al als een VIP behandeld dus dat kon nog wel even doorgaan. Julie en ik hebben nog lekker een happie gegeten en zijn niet al te laat in slaap gevallen, gewoon in ons eigen bed!!, want vooral zij was erg moe omdat ze de dag ervoor lang had gereisd.

Ik ben aangekomen bij zaterdag, de dag waarop ik het vliegtuig terug zou nemen naar Sydney. 's Ochtends nog met Julie ontbeten en daarna afscheid van d'r genomen want ze ging door naar de gold coast, naar het plaatsje Korolevu. Ik ben zelf lekker bij het zwembad gaan liggen en heb verder alleen nog gewacht tot een uur of 13:45 want toen moest ik mijn bus halen richting het vliegveld. Om 16:10 uur vloog steeg Jetstar op en Fiji zat erop :(

Moce!

  • 26 September 2010 - 15:48

    Gerben:

    Derk! Wat zijn dit nou voor smeuïge verhalen? :P Volgens mij moet hier een adult rating op hoor! "t bleek gewoon een aardige jongen te zijn voor haar" Haha jaja... mooie subtiele verwoording XD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Nadi

FeejeeXperience

Zon, zee & strand

Recente Reisverslagen:

26 September 2010

Laatste dagen Fiji

23 September 2010

Yasawa Islands, Awesome Adventures of Fiji

22 September 2010

Nadi, Viti Levu
Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 36348

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: