Yasawa Islands, Awesome Adventures of Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Derk Trip - WaarBenJij.nu Yasawa Islands, Awesome Adventures of Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Yasawa Islands, Awesome Adventures of Fiji

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

23 September 2010 | Fiji, Nadi

Bula!

met een boek aan vouchers ben ik aan boord gegaan van Awesome Adventures Fiji. Reizen met de grote, gele ferry is de enige manier om naar de noordelijke eilanden van de Yasawa's te komen. Hier begon mijn tour;

this is the Ultimite Lei Tour:

Toen ik woensdag lekker aan het zwembad lag, kwam er een meid voorbij gelopen met wonden op haar arm. Ze liep achter mij en we hadden dan ook geen oogcontact. Maar daar kwam verandering in toen ik op het bovendek in mijn guppie zat op een rij van 6 stoelen. Ik herkende haar en probeerde met oogcontact haar naar mij toe te lokken om een gesprek te beginnen want ze zag er zeer vriendelijk uit met die grote smile van d'r op het gezicht. En ja, het heeft gewerkt. Heidi, een canadese meid van 25 die sinds 3 jaar in Sydney woont en werkt, heb ik niet meer uit het oog verloren tijdens de tour. 1: ze deed exact hetzelfde & 2: ze bleek ontzettend leuk te zijn in de omgang. Sem, je hoeft je geen zorgen te maken hoor :)

Goed, tijdens de bootrit van 4 uur hebben we lekker gebabbeld en kwamen we aan bij ons eerste resort in het noorden, Coral View op het eiland Tavewa. Ongekend mooie kleuren in de zee (afwisselend van lichtgroen tot donkerblauw) en een zeetemperatuur van 25 graden was het eerste pluspunt van het resort. Omgeven door palmbomen, met enkele hangmatten en hele vriendelijke personeelsleden was dit een super start van de Yasawa's. Vanaf de grote, gele boot (vanaf nu AAF genaamd; Awesome Adventures Fiji) wordt iedereen opgehaald met de kleine bootjes van de resorts. In ons kleine bootje zaten onder andere nog 3 duitse meiden, genaamd: Kerstin, Julia & Jasmin. Jaja...mijn dag kon niet meer stuk. Met maarliefst 4 leuke, gezellige meiden hebben we genoten van het zonnetje tussen de palmbomen, omgeven door kristal helder water bij het resort dat de naam Coral View draagt. Hallo...wat wil je nog meer?! I'm in paradise :) :D
Aan het eind van de middag zijn we begonnen aan de klim naar de top van het eiland om een zonsondergang mee te maken. Tijdens mijn reis heb ik al 10.000 foto's van verscheidene zonsondergangen gemaakt, maar het blijft ongelooflijk hoe mooi ook deze weer was. Op de top van het eiland, omgeven door andere, grotere eilanden was dit weer awesome. De lichtgroene zee had geen enkele moeite om mee te kleuren tijdens de zonsondergang, super gaaf! :P
's Avonds hebben we een lekker buffet gehad als diner en werden we entertained door de personeelsleden met een dans, zang en alle nieuwe gasten werden met Bula! warm verwelkomt.

De volgende ochtend niet al te laat opgestaan want het ontbijt stond om 07:30 uur voor ons klaar. Hierna moesten we om 08:30 uur boarden voor de cave trip naar het andere eiland, wat schuin tegenover ons lag. Daar aangekomen zijn we de cave ingelopen en ben ik in het water gedoken achter de rest aan. Onze tourgide nam ons mee een donkere grot in met een waterdichte zaklamp die hij mee had genomen. Awesome, zwemmen in pikkendonker in de grot, super tof en mooi! Na een tour van een uurtje zijn we met het boodje teruggegaan naar het resort om de lunch te nuttigen. Toen was het natuurlijk weer tijd voor rust, want we hadden natuurlijk alweer een super drukke ochtend achter de rug. We zijn lekker op het gras gaan liggen, ik in de hangmat in de schaduw want ik was natuurlijk alweer een beetje verbrand. 's Avonds wederom weer entertainment, dit keer hebben we de Fiji dans geleerd. Het is alleen maar achter elkaar lopen als schoolkinderen, hand in hand. Het enige lastige is dat je soms moet omkeren ZONDER de handen los te laten. Niet heel moeilijk, maar toch! Ik had Kerstin aan mijn zijde en we hebben veel lol gehad! :D :)

Ondertussen zijn we bij zaterdag beland, datum: 18 september. Vroeg ontbijt, uitgecheckt en met de 4 meiden naar het volgende resort gevaren, Korovou-eco resort genaamd op het eiland Naviti. Het resort ziet er mooier uit dan Coral View, maar het is er iets rustiger dus veel meer dan alleen lui zijn is er niet te doen. Geen probleem, daarom komen we ook naar Fiji. We hebben eind van de dag leuke zonsondergang foto's gemaakt met ons allemaal op de voorgrond, maar dan springend vanaf het strand. Hiervoor had ik trouwens ook nog even de snorkelset van Heidi geleend en hele mooie vissen gezien. Helaas niet de enorme zeeschildpad die we zagen vanaf het kleine boodje, maar toch was het cool! Na het eten werden we uitgenodigd om naast het kampvuur te komen zitten bij het resort ernaast. De kleine groep werd hierdoor vergroot omdat we met zo'n 8 mensen aangelopen kwamen. Lekker wat gebabbeld met alle mensen, was erg gezellig.

De zondag is een complete rustdag voor de Fijianen. Niet dat ze de rest van de week hard werken maar toch...! We hebben een kerkdienst meegemaakt op de Fijiaanse manier, ik vond dat het niet veel scheelde met een gemiddelde dienst in de christelijke kerk in Nederland. Er is alleen veel meer zang. Hierna hebben we heerlijk aan het strand gelegen en hebben Heidi en ik afscheid genomen van de 3 duitse meiden, want die waren op tour genaamd; the lazy threesome. Zij bleven 1 nacht langer en gingen de volgende dag naar een ander eiland, we zouden hun niet meer tegenkomen. Ik werd vervolgens door de AAF als enige gedumpt op een heel rustig eiland, genaamd Kuata. Heidi ging met een groep van 8 mensen naar Waya Lailai. Kuata was al zo rustig, waarom besluiten ze mij als enige erheen te sturen :( Ach, het was allemaal al van tevoren geboekt, dus ik kon er niets aan veranderen. Maar je moet overal het beste van maken dus dat heb ik dan ook gedaan. Ik kwam tijdens, wederom een volgende mooie zonsondergang, in contact met 4 andere meiden. 2 engelsen (Sarah & Katie), 1 uit de states (Lizzy) en 1 uit het franse gedeelte van België (Rebecca). Met hun heb ik de rest van de avond gespendeerd aan babbelen, kaartspelletjes en een lastig raadspel. Maar we zijn eruit gekomen wat de oplossing was.

De rustige zondag was voorbij en een nieuwe week is begonnen. Dit betekent ook de laatste week voor mij tijdens deze reis. Op maandag 20 september begon ik aan het ontbijt van 07:15 uur. Een dikke 1 1/2 uur later ben ik per boot de zee opgegaan met 2 andere backpackers uit Duitsland, wel ja...waarom niet uit Duitsland. Je komt ze overal tegen!!! Ik ging erheen omdat ik een snorkeltocht had geboekt. Aangekomen ergens in het midden van de oceaan zijn we het water ingedoken en had ik super mooi koraal onder mij. Niet veel later kwam er nog een andere groep vanaf Waya Lailai. Deze groep had de tour geboekt; shark feeding. Hmmm...klinkt interessant. Ik had al 2 haaien onder mij zwemmen en vond het mega cool toen hun gide de haai naar boven lokte. Helaas heb ik geen haai kunnen aanraken want er waren teveel andere mensen omheen. Na zo'n 1 1/2 uur in het water te hebben gelegen zijn we teruggegaan naar het resort, hebben we gelunched en heb ik me de hele dag boring gevoelt omdat er geen ruk te doen was. Alle andere gasten waren vertrokken en ik was er alleen met een man uit België. Hij sprak wel vlaams dus ik hoefde niet mijn franse kunsten op tafel te leggen. In de middag kwamen weer nieuwe mensen vanaf de noord eilanden dus gelukkig had ik weer iets meer aanspraak. Ik heb weer wat kennis gemaakt met andere luitjes, we zijn met z'n 4-tjes naar de top van het eiland gelopen tijdens zonsondergang (je raadt nooit waarom?!) en 's avonds hebben we de bula dans geleerd. Drankje erbij, muziek aan en voetjes van de vloer. Jaja...daar stonden we dan met z'n 10-en te dansen, wat een drukte. Later werden we uitgenodigd om Kava te drinken. Dit is de traditionele drank, GEEN alcohol, van Fiji. Het is gemaakt van peperbladeren van een bepaald soort plant. Hier maken ze poeder van en dit mixen ze met water. Hoe het eruit ziet? Loop naar de zee met een emmertje, doe er wat zeewater in en mix dit met zand. Flink roeren en je krijgt een idee hoe het eruit ziet. Echt hoor, dat ze deze troep iedere dag drinken, getver! Maar ik laat me niet uit het veld slaan. Ik heb 5 'low tide' bakjes achterover geduwd.

Ik ben alweer beland op de 1 na laatste dag van de tour. Dinsdag 21 september. Ik heb gekaart met een fijiaanse en ze heeft me geleerd een armband te maken van droge bladeren van een palmboom. Zo heb ik de helft van de armband zelf in elkaar geflanst en gratis meegekregen. Het duitse stel, van de dag ervoor tijdens het snorkelen, werd hetzelfde aangeboden maar moesten betalen voor de armband. FJD $7,- per stuk. I'm the lucky guy :) Volgens mij had ik gewoon even mijn charmes in de strijd gegooid. Verder heb ik lekker in de zon gelegen op het strand om vervolgens weer in contact te komen met Heidi op de AAF boot. Dit keer vervolgden we onze weg naar beachcomber island, 1 van de 3 kleinste eilanden van de Yasawa's. Beachcomber Island staat bekend om het feesteiland, en dat is het ook. Een resort gebaseerd op feest was een goede afsluiting van de tour. Lekker enkele biertjes achterover gedrukt, gedanst, weer zo'n 8 nieuwe mensen ontmoet en toen maar eens gaan slapen (in een kleine dorm van zo'n 190 bedden!!) want het toetje moest nog komen. Overigens, het was niet druk op Beachcomber, er waren zo'n 40 a 50 gasten.

Woensdag was de laatste dag van de tour. Ik heb geen tijd meer gehad om het eiland rond te lopen, ook al kost het maar 10 minuten, want ik werd, samen met Heidi, opgehaald voor de tour naar Castaway Island. Het eiland is vernoemd naar de film Cast Away uit 2000 met Tom Hanks omdat hier enkele shots zijn opgenomen. Met de South Sea Cruise (gelijkwaardig aan de AAF boot), zijn we naar Mana Island gevaren. Een superdelux resort moet dat zijn geweest want het zag er oogverblindend mooi uit met wederom weer 6 verschillende kleuren in de zee. Met de zeilboot Seaspray zijn we naar Castaway island gevaren en hebben hier gesnorkeld en gelegen op het prachtige, witte strand. Na een heerlijke lunch achterover gedrukt te hebben op de boot zelf, zijn we naar de overkant gevaren om een klein dorpje te bezichtigen. Om toegelaten te worden, nogal toeristisch, werden we begeleid naar een ruimte waar 2 eilandbewoners Kava aan het maken waren. 2 slachtoffers waren gevonden om het te drinken. Alex uit OZ en... ME :) Damn...weer die vieze rotzooi naar binnen slurpen. Nou ja, ik zeg geen nee hoor. Ben geen mietje! :) :P
We zijn hierna teruggebracht naar de Seaspray boot en voeren terug. Toen een moeder met 2 kids aan Heidi vroeg of ze een foto wilde maken, zei Heidi ineens: dolfins in the water. F*cking cool gek. Iedereen kent Flipper wel, de bottlenose dolfijn. 4 van deze huge ones zwommen op nog geen 2 meter onder mij naast de boot. Holy shit, dit was awesome. De kapitein vertelde dat we echt veel geluk hadden want hij komt ze zelden tegen. Ze waren huge. Super, super tof dat ik ze heb gezien van die afstand.
Teruggekomen op Mana Island zijn we weer op de South Sea Cruise gesprongen om terug te keren naar Beachcomber. Heidi had nog 2 extra nachten bijgeboekt op beachcomber dus ik moest helaas afscheid nemen. Heidi, bedankt voor een fantastische week die ik met je heb beleefd. Je bent een topwijf! :)
Ik ben in mijn guppie doorgevaren naar Port Denarau, waar het avontuur op de Yasawa's werd beeïndigd. Ik kwam op de pier en ben met mijn voucher naar de AAF boot gelopen om mijn foto boek te innen. Alles was al opgeruimt dus er ze hadden beloofd om het fotoboek de volgende dag naar het hotel te komen brengen. Aangekomen bij de bus was deze net vertrokken. Dan maar met de taxi...:A Damn, weer FJD $20,- lichter, maar ja...'t is vakantie! Teruggekomen in het Nadi Bay Resort Hotel werd ik warm onthaald en heb ik mijn spullen weer gedumt op de kamer. Gegeten, e-mail gecheckt en niet te laat gaan slapen.

Een 3e reisverhaal volgt nog van mijn laatste dagen hier op Fiji en zal op zondag in het postvakje verschijnen.

Vanuit Nadi is dit uw fijiaanse verslaggever...

Moce!

  • 23 September 2010 - 07:33

    Poes Vorlijk:

    Ha die Derk, lang niets van mij gehoord. Wij, Holke en ik, zijn ook even weg geweest..... met de auto naar Portugal!!! Ook erg leuk hoor:) maar ik kan niet zulke fantastische verhalen schrijven over mijn vakantie. Wat beleef jij veel en al die vrouwen om je heen, wat ben je allemaal aan het uitspoken. Ik vind het zo jammer dat ik de 28ste niet aanwezig kan zijn om je op tehalen. Geniet nog maar even van de laatste dagen. X Poes Vrolijk

  • 23 September 2010 - 10:13

    Gerben:

    Zo, ouwe rokkenjager.. wat is dit nou... volgens mij moet ik ook maar eens wat van die eilandjes bezoeken ;)

    Anyway, toffe verhalen die je schrijft :) Bij sommige stukken weet ik ook precies hoe je erbij kijkt.. superdroog! :P
    Whaah.. ik zie net op je hyve dat je zelfs de moeite hebt genomen om je achtergrond naar het nieuwe disturbed album te veranderen XD Je houdt ze zelfs aan de andere kant van de wereld nog met argusogen in de gaten... Je foto's zijn ook echt cool.. man, je hebt nog maar 5 dagen te gaan en je moet nog zoveel zien.. succes ;)

  • 23 September 2010 - 10:24

    Vaders:

    Wat een fantastisch leuk verhaal. "Onbeschrijflijk" bijna wat je allemaal meemaakt, maar het leest zo heerlijk weg!!
    Ik verheug me enorm om je dinsdag weer lekker om me heen te hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Nadi

FeejeeXperience

Zon, zee & strand

Recente Reisverslagen:

26 September 2010

Laatste dagen Fiji

23 September 2010

Yasawa Islands, Awesome Adventures of Fiji

22 September 2010

Nadi, Viti Levu
Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 3232
Totaal aantal bezoekers 36348

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: