Far Away Down South & Lake Takapo - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Derk Trip - WaarBenJij.nu Far Away Down South & Lake Takapo - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Far Away Down South & Lake Takapo

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

26 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Kia Ora & Haere Mai,

na de onvergetelijke tocht bij de Milford Sound, had ik maandag een relax dag in Queenstown. Nou ja, relaxed...ik ben naar de Queenstown Hill gelopen om vervolgens de klim in te zetten naar de top. Kanonnen he, ik was al moe bij de start van de heuvel. Maar ja, ik heb het toch maar geprobeerd en met succes. Het was een partij zweten van jewelste, maar het uitzicht was niet verkeerd te noemen. Deze wandel heeft bijna de hele dag gevult, dus ik heb 's avonds maar even een leuk programma ingelast om bij te komen van de zware klim. In Queenstown heb je de Gondola, te vergelijken met een skilift maar dan dicht. Ik ben naar boven gegaan hiermee en had fantastisch uitzicht op Queenstown...aha, hier is dus de foto van de postkaart gemaakt :)
Goed, waarom ik eigenlijk naar boven ben gegaan is omdat er 's avonds een Haka voorstelling is. Haka is een Maori 'dans' die heel veel over de cultuur verteld. Vraag me niet wat ze zeggen...het is in Maori en dus niet te verstaan. Maar zo nu en dan werd er dan iets vertaald in het engels, dus dat was dan wel te begrijpen. Het is een soort dans dat de tegenstander of vijand moet afschrikken. Het is heel bijzonder om te zien, dus ik ben dan ook blij dat ik hier geweest ben. Voor de Die Hard fans, kijk een potje rugby van 'The All Blacks' (New Zealand) en mis vooral het begin niet, want bij iedere wedstrijd vertonen ze de Haka. Echt cool :D

Dinsdag ben ik met de bus naar Dunedin gegaan. Verder zuidwaarts ben ik niet geweest, dus dit is het meest zuidelijke punt van NZ wat ik gezien heb. Dunedin is een leuke stad. Het heeft ontzettend mooie gebouwen en de meest stijle straat ter wereld (volgens guiness book of records). De Balmoral Street is maarliefst 19% stijl. Jaarlijks houd Cadburry, de chocolade fabriek waar ik ook nog een tour heb gedaan (duhuh), een wedstrijdje met duizenden chocolaatjes die ze naar beneden laten rollen en deze zijn genummerd. Heb je geluk en gestemd op het winnende chocolaatje, dan zijn er mooie prijzen te verdienen. Denk bijvoorbeeld aan televisies, computers en mooie geldprijzen. Helaas heb ik deze straat niet in levende lijven gezien. Dunedin was 2 dagen lang de dupe van donkergrijze wolken met veel regen rondom de botanische tuinen en dus ook deze straat. Ik heb een poging gewaagt er naartoe te gaan, maar halverwege de hoofdstraat, George Street, ben ik teruggekeerd want het begon flink te hozen. Ik ben de Cadburry factory ingelopen en heb een tour gedaan. Helaas niet helemaal de NZ $18,- waard, maar toch leuk om gedaan te hebben :) En nee, zoveel chocola heb ik niet gesnoept!!!
De volgende dag ging ik op tour naar de Otago Peninsula. Een plek die bekend staat om de Albatross. Deze vogel heeft een lengte van zo'n 1.50 meter, maar is 2x zo groot als hij zijn vleugels uit heeft. De Albatross is hiermee dan ook 1 van de grootste vogels ter wereld en leeft alleen in de omgeving van Nieuw Zeeland. Na deze vogel bestudeerd te hebben, zijn we doorgereden naar de zeehonden kolonies, zeeleeuwen en geeloog penguïns. Echt super leuk om al deze dieren van dichtbij te hebben gezien. Het was een hele leuke dag hierdoor, maar wel freezing koud!! :)
Donderdag ben ik met de bus teruggereden naar Queenstown. Het weerbericht was zeer slecht te noemen in het skigebied 'The Remarkebles', 1 van de mooiste gebieden in de wereld. Tja, NZ heeft inderdaad heel veel te bieden. Ik heb besloten niet te gaan skieën de volgende dag en maar door te rijden naar het noorden.

Ondertussen is het vrijdag en heb ik niets meer gedaan dan in het centrum van Queenstown rondgehangen en gewacht op mijn bus naar Lake Tekapo. Deze busrit was wederom weer waanzinnig. Nieuwe views van het land kwamen op me af en ik heb wederom weer genoten van het fantastische landschap. Al het gele gras, de grote, open vlakte met besneeuwde bergtoppen op de achtergrond zijn ongekend mooi. Zelfs op een halfbewolkte dag als toen, is het nog steeds spectaculair te noemen.

Lake Tekapo is zo'n beetje het mooiste meer ter wereld. Waarom dit nou ook al? Nou...of de zon nou schijnt of dat het kijhard giet, het meer beschikt altijd over de prachtige groene en blauwe kleuren in het meer. Omgeven door bergen met talloos veel sneeuw is dit meer hetmeest gefotografeerde meer van NZ, want het uitzicht is fenomenaal. Wellicht komt dit ook omdat direct naast het meer de Church of the good sheppard staat. Dit schattige, kleine en unieke kerkje heeft uitzicht op het meer en de bergen wat bijna geen enkel andere kerk dit nadoet.
Ik ben deze middag trouwens, voor de verandering, weer eens gaan wandelen en ook weer naar boven geklommen. Mount John is een heuvel waar op de top een restaurant is gevestigd en ook een observatiecentrum. Dit centrum wordt gebruikt voor tours. Deze tours worden alleen 's avonds gehouden want waar gaat het dan allemaal om??? ...het helal :) Grote sterrenkijkers staan daar voor toeristen klaar om een glimp op te vangen van de donkerte boven het meer en de talloze sterren die 's avonds schitteren. Ik heb deze tour overgeslagen, kostte toch iets te veel centen.
De volgende ochtend heb ik nog wat extra foto's gemaakt van het kerkje want ja, mijn batterij was leeg. Sjonge jonge...heb ik weer. Anyway, ik heb die middag ook nog eens 1 1/2 uur in de kou staan wachten omdat de bus kapot was gegaan. Ze moesten een nieuwe brengen omdat de koppeling gebroken was. Het was freezing cold en ik ben gelukkig goed opgewarmd in de bus naar...Christchurch (CHCH).

See ya there!

E Noho Ra!

  • 07 September 2010 - 11:05

    Gerben:

    Die bussen rijden wel lekker op tijd he.. alsmaar wachten... Kan je toch beter via Leiden naar Den Haag met de bus ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 36352

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: