The Southern Alps - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Derk Trip - WaarBenJij.nu The Southern Alps - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Derk Trip - WaarBenJij.nu

The Southern Alps

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

13 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Kia Ora & Haere Mai,

Na Westport te hebben verlaten, zijn we doorgereden naar Punakaiki. Dit zeer kleine plaatsje heeft maar ongeveer 100 inwoners, maar dat maakt dit plaatsje niet minder aantrekkelijk. De rit er naartoe was werkelijk waar fantastisch. Met de minuut die ik naar het zuiden rijd, word de natuur steeds mooier. Punakaiki staat bekend om de Pancake Rocks en de Blowholes. De Pancake Rocks worden zo genoemd omdat de rotsen lijken op opgestapelde pannekoeken. Niet heel vreemd dat ze deze naam hebben gegeven dus! :)
Op de dag van aankomst hadden we goed weer. Ik heb dan ook besloten een wandeling langs de rivier te maken en Patrick heeft rustig aangedaan want hij was nogal moe. Hij is later nog naar de rivier gegaan om ook te genieten van het geweldig mooie, groene uitzicht dat je hebt. De gehele wandeling is prachtig mooi groen en het voetpad is zeer goed onderhouden, ookal doet de natuur zelf 99,9% van alles. 's Avonds zijn we eerst naar een cave geweest. In het pikkedonker zijn we met onze meegenomen lichten de cave ingelopen en enkele glowworms gezien. Helaas niet zo spectaculair zoals ze zullen zijn op het noordeiland in de Waitomo Caves, maar dat is voor later. Hierna zijn we de kroeg ingegaan en hebben we de rugbywedstrijd gekeken tussen Nieuw Zeeland (The All Blacks) en Australië. Deze wedstrijd werd gespeeld in Christchurch waar Sander live bij was. Het was een hele saaie wedstrijd, dus gelukkig heb ik er niet voor betaald om erbij te zijn! :D
De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om de Blowholes mee te maken. High tide was op dat moment rond 8 uur en we waren er rond de klok van 10. Het water was nog hoog genoeg om mee te maken dat de ruige oceaan naar boven spatten wat een geweldige impressie achterliet. Echt super om het meegemaakt te hebben.

Een paar uurtjes later zijn we doorgereden naar de volgende plaats; Franz Josef Glacier. Daar aangekomen hebben we de full-day tour geboekt voor de volgende dag want het zou goed weer worden. En ja, het was een fantastische dag. We begonnen met een korte busrit naar de parkeerplaats waar een bushwandeling begon van zo'n 15 minuten. Daarna kregen we enkele instructies en liepen we naar de start van het ijs, wat 2.2 km verderop was. Daar aangekomen zijn we het ijs opgegaan voor zo'n 5 1/2 tot 6 uur. Dit was echt een superervaring met een hele mooie, zonnige dag. Onze tourgide, Phil, was de hele dag aan het werk om goede wandelpaden te maken en toch had hij een makkelijke, rustige dag. Anyway, super dag gehad!

De volgende dag ben ik met een americaanse meegereden naar Fox Glacier om een glimp op te vangen van Lake Matheson. Dit meer heeft een wandeling er omheen en wat maakt het nou zo speciaal; Mount Tasman & Mount Cook weerspiegelen in het meer op een mooie, zonnige dag zoals wij het hadden. Kanonnen he, wat geweldig om dit meegemaakt te hebben. De volgende dag werd het namelijk slecht weer, dus ik had weer enige geluk afgetroefd!
De rest van de dag heb ik gespendeerd aan een wandeling van zo'n 3 1/2 uurtjes en 's avonds een planning gemaakt voor de komende dagen in de maand Augustus, want eind Augustus wil ik terug zijn in Wellington om de rest van het noordeiland te bewonderen.

HO-LY-SHIT! :D
Wat is het zuideiland mooi. De rit in het noorden, vanuit Westport, was al geweldig, maar naarmate ik naar het zuiden reis wordt het steeds mooier. Nieuw Zeeland is, voornamelijk op het zuideiland, ongekende schoonheid. Ik lieg niet als ik zeg dat ik tranen in mijn ogen kreeg van de westkust die we met de bus naar het zuiden reden.

Gister ben ik naar Wanaka gegaan om te genieten van het mooie meer met alle bergen er omheen. Echt super geweldig gewoon. Helaas was ik 1 dag te laat om ook nog goed weer te hebben, want er kwam een 'storm' gister en dat heeft zich vandaag voortgezet. Naja, ik heb een wandeling gemaakt met een andere jongen uit Engeland want Patrick is gister al doorgegaan naar Queenstown. Vandaag dus een wandeling gemaakt en verder rustig aan gedaan en gewacht op de bus die ons, Richard uit Engeland en mij, naar Queenstown bracht. Wanaka heeft nog veel meer te bieden, maar de weerberichten zijn niet goed en alle hostels waren volgeboekt ivm een festival wat gaande is. Ook zijn vandaag, wegens de weersomstandigheden, de snowboardcompetities afgelast. Voor mensen die naar NZ komen, Wanaka is zeer de moeite waard. Het is een geweldige omgeving.

Nu ben ik in Queenstown en het regent. Morgen zou het minder slecht moeten zijn en ga ik Queenstown maar eens bekijken, want de rit van 17:00 t/m 18:30 heeft me geen enkel mooi uitzicht geboden. De zon was ondergegaan en wolken waren de baas in de lucht. Ik heb net de Milford Sound tour geboekt die ik zondag ga zien. Dit moet geweldig worden!!

Vanuit Queenstown...

E Noho Ra!

  • 13 Augustus 2010 - 09:14

    Goof:

    derk, ik wil ook ooit heel graag naar NZ.. schijnt waanzinnig mooi te zijn en dat klopt, blijkt uit jouw verhaal. Geniet ervan!! Cheers, goof.

  • 13 Augustus 2010 - 09:51

    Je Beste Vriend!:

    Het lijkt wel of alles steeds mooier wordt (is ook zo dus).Net dvd-foto,s gezien, fenomenaal.
    Hier wordt je echt gelukkig van, dus genieten man!!
    Spreek je snel via skype.

  • 13 Augustus 2010 - 10:59

    Daniëlle Meijer:

    woww, het klinkt echt mooi man!
    Jeezz, echt top! :D

    Ben benieuwd hoe Queenstown verder is haha,

    Kus,

  • 14 Augustus 2010 - 09:19

    Rachelle Klees:

    Hi Derk,

    Mijn naam is Rachelle.
    ik doe mee aan een grote wedstrijd van pepsi waar je een reis mee kunt winnen naar je droomland.
    Ik heb NZ gekozen.
    Met elk contact moment met iemand in NZ verdien je punten.
    Kan je mij helpen?
    www.shelly-rides.weebly.com
    Hier kun je een bericht achterlaten in de message box. of Kies een van de ander manieren om te berichten.

    Nog een goede reis gewenst.
    Super Bedankt!!!

    Greetz Rachelle Klees
    tel:
    0031 6 512 830 56
    Fax:
    0031 38 46 56 287
    Mail:
    r.klees@gmail.com
    Adres:
    Boxbergerweg 140 F2
    7413 EL Deventer

    ps: ik sta nu 2e en ga graag weer naar de 1e plek.

  • 14 Augustus 2010 - 20:33

    Mam:

    het wordt per dag mooier in NZ! ik denk dat ik er echt ook naar toe moet voor ik met "pensioen"ga.
    zal wennen worden voor je in Nederland qua natuur.
    kus, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 36333

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: