Byron Bay, Port Macquarie & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu Byron Bay, Port Macquarie & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Byron Bay, Port Macquarie & Sydney

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

05 Juli 2010 | Australië, Sydney

G'day mates!

Na Brisbane te hebben verlaten, zijn we doorgecrosst naar Byron Bay.

Byron staat bekend om het surfers plaatsje van Australië. Het is hier dan ook echt de ideale plaats voor, aangezien er genoeg wind is langs de kust en het plaatsje mooie stranden heeft. Byron Bay is wel een beetje toeristisch, maar dat is ook wel leuk om eens gezien te hebben. Dit kleine plaatsje heeft verder niet veel te bieden, op een prachtige vuurtoren na. We zijn dan ook de 2de dag naar de vuurtoren gelopen om tijdens zonsondergang een paar mooie kiekjes te maken en dat is zeker weten gelukt. Er was een lichte bewolking wat een extra toevoeging is op de mooie kleuren die de lucht krijgt. De lucht kleurt namelijk van de oranje gele zon via paars rozig naar donkerblauw, de kleur van schemering. Echt een plaatje om daar te zijn, want ook aan de andere kant van de vuurtoren is het uitzicht niet lelijk te noemen. Daar is een cliff te vinden. Je staat daar namelijk op het meest oostelijke puntje van Australië op een hoogte van zo'n 50 meter. Je ziet daar beneden de woeste golven tegen de rosten aanknallen wat een heel mooi beeld is; genieten dus! :D :P
Natuurlijk hebben Sem en ik ook nog voetbal gekeken. De wedstrijd tussen Nederland - Slowakije begon hier om 00:00 uur en de volgende ochtend moesten we er weer vroeg uit om de bus te halen naar Port Macquarie. Maar dat boeide ons niet, Nederland stond immers in de achtste finales van het WK 2010.

Na een korte nacht hebben we Byron Bay verlaten en reden we met Greyhound door naar Port Macquarie. Dit schattige plaatsje wordt door iedereen aangeraden voor een bezoekje en dat is zeker niet onterecht. Het plaatsje is klein, maar ontzettend leuk. Er is een leuke kleine wandeling die je kunt doen langs de haven. Ook hier hebben we enkele foto's gemaakt van de zonsondergang, want ook hier was deze fenomenaal te noemen. De volgende ochtend even goed bijgeslapen om weer een nieuwe dag tegemoed te gaan. Ik heb natuurlijk ook even wat voorbereidingen getroffen voor het afscheid van Sem, die ik nu 3 maanden moet missen omdat ze vanochtend naar Fiji is gegaan samen met Jet en ik vlieg bijna naar Nieuw Zeeland. Dus na enkele voorbereidingen te hebben genomen zijn we 's middags naar het Koala Hospital gelopen. Het is een ziekenhuisje buiten, waar koala's graag in de hoge bomen zitten. Alle koala's die hier gebracht worden, hebben lichamelijke problemen en moeten voor tijdelijk of langere periode verzorgd worden. Ook dit is weer een aanrader voor iedereen die naar Port Macquarie gaat, want ook is dit gratis. Gratis is altijd leuk!

Ondertussen bevind ik me weer in Sydney, de plaats waar het allemaal begon. Ik zit hier nu in het westelijke gedeelte in een prima hostel. We zijn hier afgelopen zaterdag aangekomen en Sem en ik hebben hier de laatste 2 dagen samen doorgebracht aan de andere kant van de wereld. 1 ding is zeker en precies wat we allebei voor ogen hadden, het blijft niet bij een vakantierelatie. We zijn nog steeds dol op elkaar en willen zeker weten nog geen afscheid nemen. Ik kan dan ook niet wachten totdat ik d'r weer in mijn armen kan houden in Nederland.
Na gister afscheid te hebben genomen, heb ik maar gezellig een filmpje gedaan. Maar niet zomaar een filmpje. Het was Avatar in 3D. Ik had deze al gezien, maar nog niet in het IMAX theater. Sydney heeft namelijk het allergrootste IMAX theater van de wereld, dus dit wilde ik nog wel even meemaken. Het was echt megatof! Ik wist dat de film mooi was, maar op zo'n groot scherm in Sydney is 10x zo gaaf.
Gisteravond ben ik naar de VMAX bioscoop geweest, een gewone bioscoop maar dan is het scherm alleen iets groter. De film: The Twilight Saga; Eclipse
Het derde en laaste deel gaf antwoord op alle vragen die na het tweede deel te boven kwamen. Een erg goede film met prachtige opnamen hebben mij een fantastische belevenis gegeven. Voor iedereen die in Nederland deze triologie volgt; veel plezier met dit derde deel! Hij is awesome!

Politiebericht!!
Het is dinsdag 6 juli, 14:50 uur, wanneer ik net klaar ben met internetten. Ik loop over straat om boodschappen te halen wanneer ik op het kruispunt ineens piepende banden hoor. 2 auto's rijden door groen, alleen de auto die geen voorrang heeft omdat deze een weg naar rechts afslaat, let niet goed op. Gevolg, een flinke botsing. Met een snelheid van zo'n 60 km/h knalt de auto 5 meter voor mijn neus tegen de afslaande auto aan de passagierskant. Gelukkig kennen we tegenwoordig airbags, deze deden dan ook goed hun werk. Derk vindt het dan leuk om paparazzi te spelen, dus ik heb dan ook eventjes afgewacht en wat fotootjes geschoten.
Zo maak je nog eens wat mee!

Aanstaande woensdag, 7 juli, vlieg ik naar Nieuw Zeeland waar ik verblijf t/m 13 september. Tijdens het reizen door Nieuw Zeeland kunnen jullie mij ook allemaal volgen.

Ik zeg, tot in Auckland!

Cheers!

  • 05 Juli 2010 - 15:22

    Mevr.de Bok:

    Derk wat een super reisverslagen maak jij,zo leuk en interessant! Als ik het goed begrepen heb ga/of ben je al in Nw.Zeeland en zonder dames!! Have a good time en wat een feest om jou weer terug te zien. de roosjes

  • 06 Juli 2010 - 07:51

    Poes Vrolijk:

    Ha die Derk,
    Het zijn geweldige verhalen. Maar als je nu snel terug komt heb je hier mooi weer:)Straks zonder Sam verder even wennen!! Heb begrepen dat je met de vrienden waar je naar toe gaat in Nieuw Zeeland, dat je eerst met vakantie gaat. Wat een bofkont ben je toch maar wel erg leuk. Het wordt straks afzien om weer in het gareel te lopen. Maar onder een goed glas bier/wijn zullen wij dat eens bespreken. Leuk als je weer terugkomt om dan alle verhale live te horen. Geniet maar weer Derk. Groetjes

  • 04 Augustus 2010 - 13:13

    Astrid:

    He neef

    Jij geniet, dat is duidelijk. Lukt het een beetje met werken? Ben ook benieuwd hoe je Nieuw Zeeland ervaart. Dat schijnt zo iets moois te zijn. Veel reisplezier en tot in Nederland. Liefs, As....zeg maar dag tante....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 36335

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: