The Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu The Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu

The Whitsunday Islands

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

07 Juni 2010 | Australië, Airlie Beach

G’day everyone,

aangekomen in Airlie Beach na een busrit van 4 ½ uur incl. lunchpauze vanuit Townsville, werden we aangesproken door Niels (uit het oosten van Nederland met z’n Twentse accent) om bij hun in het hostel te komen slapen. Hij werkt er samen met nog een andere Nederlandse dude, die er ook was om mensen aan te spreken. Zij werken daar voor gratis acco en krijgen nog een leuk bedragje per week. Nou goed, niet afdwalen naar verhalen over andere backpackers, gij leest het verhaal van mij!! Dank voor Uw interesse!

We zijn erop ingegaan en reden 1 km uit het centrum van Airlie Beach. Aangekomen in het hostel, kwam de eigenaresse met een mooie aanbieding voor de Whitsunday Islands. Betekende de volgende dag vertrekken om 13:00 uur. We zijn, na eerst wat nadere info te hebben gekregen, erop ingegaan want het klonk prima. De volgende dag alle spullen ingepakt om keurig netjes 09:30 uur uit te checken. Wordt Jet aangesproken dat de tour niet door kan gaan omdat er maar 7 van de 15 mensen hadden gereserveerd. We kregen dan ook direct een andere optie om alsnog diezelfde dag te vertrekken, om 11:00 uur, of de volgende dag. Goed, we moesten nog het restant betalen bij het bedrijf en het was al 09:30 uur, dus dat was snel besluiten en actie ondernemen. We zijn erop ingegaan en werden direct naar de haven gebracht. Na alle betalingen te hebben gedaan zijn we naar de haven gelopen waar de boot lag. We moesten daar verzamelen bij een café. Na enkele momenten werden we opgehaald en naar de boot gebracht. Ondertussen was het 11:30 uur en de boot voer de haven uit: let’s go to the Whitsundays!!!

Met de catamaran genaamd Avatar voeren we de haven dus uit. We hadden niet al te slecht weer, 26 graden met een strakblauwe lucht, zon en een zacht windje op zee is niet slecht te noemen. ’t Was namelijk perfect. Na een paar uur gevaren te hebben, arriveerden we aan de westkant van Whitsunday Island, het grootste eiland van de 74 waaruit het gebied bestaat. We zijn daar aan het kleine strand gebracht en hebben daar genoten van heerlijk water van de koraalzee en werden na zonsondergang, rond de klok van 6 weer opgehaald om te dineren op de boot. ’s Avonds rond 23 uur naar bed gegaan en goed geslapen.
Dag 2 bestond uit: varen naar Whithaven Beach, snorkelen bij Border Island en doorvaren naar Hook Island om daar in de baai te overnachten.
Eerst maar eens naar Whithaven Beach. Eerst even voor de informatie: Whithaven Beach is samen met enkele anderen het allermooiste strand ter wereld. Daar aangekomen begreep ik precies waar ze het over hebben. Geen wit zand maar wit silica is de oogverblindende ondergrond van dit strand gelegen aan de oostkant van Whitsunday Island. Met daarnaast de strakblauwe zee heb ik hier maar 1 benaming voor: PARADIJS. Ik wist dat het mooi was, maar als je daar in levende lijven staat te genieten van het mooiste strand ter wereld, kijk je toch nog eens 10x om je heen om zeker te weten dat je daar bent. Er zijn geen woorden voor om te benoemen wat je daar meemaakt. Het is zooow oogverblindend mooi dat ik iedereen aanbeveel ernaar toe te gaan die richting Australië vertrekt. Zelfs de Australiërs krijgen geen genoeg ervan door te verwoorden hoe mooi het is.
We werden er gedropt om vervolgens 2 ½ uur later ons weer te melden om op de boot te gaan lunchen. Op het strand besloten we naar het noorden te lopen richting Hill Inlet. Check foto’s op www.google.nl en improviseer dat je er staat. Je wilt erheen!! :P In de hoop dat het mooi weer is natuurlijk, dan worden de foto’s mooier en natuurlijk zie je de oogverblindend mooie kleuren van dit geweldige paradijs. We hadden dit dan ook. Evenals de eerste dag was het weer stralend. Zelfde temperatuur, strakblauwe lucht en een heerlijk briesje maken zo’n tocht die je nooit meer van je leven zult vergeten.

Vanochtend, dag 3, zijn we weer vroeg vertrokken om terug te varen. De mensen die gisteravond een drink spelletje hebben gespeeld hebben het geweten. We hadden windstoten van ongeveer 45 km/h en de boot ging dan ook niet recht op z’n doel af. Bijna iedereen voelde zichzelf zeeziek of had flinke koppijn van de drank, gelukkig had ik geen alcohol gedronken en voelde ik me prima. Sem en Jet daarentegen voelden zich erg beroerd. Niet omdat ze alcohol gedronken hadden, maar puur het steeds heen en weer schommelen op de golven gaven hun het gevoel zeeziek te zijn. Na een vaartocht van 2 ½ uur kwamen we dan weer aan op het vaste land in de haven van Airlie Beach.

Dit waren 3 dagen die ik nog nooit in mijn leven heb meegemaakt. Zulke ontzettend mooie eilanden en fantastisch weer hebben mij de mooiste tour gegeven wat ik ooit meegemaakt heb.

Ik zie jullie tijdens het volgende verslag weer, dus…

Cheers!

• 07 Juni 2010 - 13:18

Mister Language:

Heey Trip,

Fijn te lezen dat het zo goed met je gaat, lekker van blijven genieten samen met je vriendin!

MvG Remi Taal Man van Staal

• 07 Juni 2010 - 13:33

Norma:

Bij het lezen van jouw verslag, genieten wij helemaal mee. Wat een enthousiasme!Het mooiste strand van de wereld, een paradijs! Je maakt ons wel een tikkeltje jaloers! Een reis om nooit te vergeten! Enjoy it!

• 07 Juni 2010 - 20:55

Mama:

dit is inderdaad om jalours op te worden! wat een heerlijke enthousiaste verhalen. tot morgen, dan skypen we weer eens. kus, mama

• 13 Juni 2010 - 10:51

Fem:

Hi Derk!!

Something went wrong!! Mn berichtje van laatst was niet aangekomen...!
    Dus ff opnieuw!
    Want ik ben toch wel jaloers hoor! Bij was Whitsundays niets aan, door de HUGE bewolking. Het zal er echt mooi zijn geweest met de zon erbij. Lucky you! Snorkelen was mooi heh? Nu Fraser Island? Veel plezier met je avonturen, en krijgen we nog foto's te zien? :D
    XX Fem