Darwin & Litchfield National Park - Reisverslag uit Cairns, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu Darwin & Litchfield National Park - Reisverslag uit Cairns, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Darwin & Litchfield National Park

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

27 Mei 2010 | Australië, Cairns

G'day everyone,

vanuit Cairns komt er nu even een berichtje over Darwin, The Top End.

Na 'The Alice' Springs te hebben bezocht, zijn we door gaan reizen met de trein, The Ghan, naar het noorden van Australië, eindbestemming Darwin. We vertrokken donderdag 20 mei 's avonds om 6 uur door alle droogte naar Katherine waar we onze eerste stop hadden. De reis ging overigens heel snel, want we kwamen in Katherine aan om 9 uur de volgende ochtend. We wisten dat het warm zou gaan worden, maar dit hadden we niet verwacht. 's Ochtends 9 uur al 25 graden, zon overgoten en dus...WARM! Hoe moet je dan in vredesnaam nog Darwin overleven. Hier kom ik zo op terug...:)
Katherine, een plaatsje 348 km ten zuiden van Darwin, is meer bekend vanwege de omgeving dan het plaatsje zelf. We zijn niet met 1 van de tours meegegaan, want dat kost gewoon weer veel centen. Mocht je willen weten wat er interessant is aan de omgeving, Katherine Gorge is fantastisch. We hebben dit later op een videofilmpje gezien. Maar goed, we zijn dus maar het centrum in gelopen, wat je na een uurtje ook weer gezien hebt. Na dit uurtje zijn we met de bus doorgereden naar een camping, waar we in het restaurant konden zitten en van de omgeving wat foto's konden maken. Na 2.5 uur weg geweest te zijn, kwamen we weer terug bij de trein. Vaarwel Katherine! :P

Na enkele uren kom je dan aan in Darwin. Het is ondertussen tegen 18:30 uur, maar de temperatuur is er niet slechter op geworden. Vlak voor het station werd er even info gegeven. Ladies & gentlemen, welcome to Darwin. About the temperature, it's 26 degrees @ this moment with an humidity of 90% (kortom, 26 graden en 90% luchtvochtigheid). KOLERE!!! Dat wordt zweten! Yep, daar sta je dan 's avonds in je shirt en korte broek het schompes te zweten. Ah man...:P :D
We zijn met de taxi, wat goedkoper was dan de shuttle bus, naar het centrum gebracht en hadden het hostel al geboekt, dus het was geen eindeloze zoektocht. De taxi had overigens nog maar 2 zitplaatsen over, maar de 3de kon gewoon mee zonder daarvoor te betalen, ideaal dus! Scheelt toch weer AUS $10,-
Frogshollow Backpackers was ons nieuwe holletje om in te verblijven in Darwin. Na een goede nachtrust gemaakt te hebben, zijn we de volgende dag op pad gegaan om Darwin eens te verkennen. Wel iedereen voor zich, want Sem en ik waren 's ochtends lekker lui. Begin van de middag begon mijn maag dan ook te rammelen van de trek, dus ging maar eens wat te happen halen. Holy shit, in de kamer is airco, maar buiten is het 32 graden!!! Zweten!!!!!
Alles op z'n tijd dus, want die Nederlandse stress moet je in Darwin niet hebben want dan lig je binnen de kortste keren op straat met een hartverzakking. :P
We hebben ook maar een tour geboekt, naar Litchfield National Park (NP). Dit is hetzelfde als het beroemde Kakadu NP maar dan een stukkie kleiner. Het park is 1461 km2 groot ten opzichte van Kakadu met z'n 19804 km2. Klein parkje he?
De tocht was leuk om gedaan te hebben. Enige nadeel was dat de groep voornamelijk bestond uit 60 plussers, op 8 van de 30 na. Maar ja, het was een goede prijs om een dagtour te doen dus we hebben geen spijt gehad. We zijn totaal naar 3 watervallen geweest, waarvan we bij de 3de lekker konden afkoelen want daar mocht je zwemmen. Normaal gesproken mag je ook bij de Wangi Falls zwemmen, maar daar hebben ze tijdelijk een crocky gedumt van 5 meter, nou ik hoef niet zijn grote bek van dichtbij te bewonderen hoor...
De tweede waterval die we gezien hebben, zijn de Tolmer Falls waar we prachtig uitzicht hadden van bovenaf naar beneden en uitzicht op de nabijgelegen bergen. Prachtig :P
Bij de derde watervallen, de Florence Falls, hebben we heerlijk gezwommen tussen de vissen. Maar wat was dat lekker afkoelen zeg.
Toen werd het weer tijd om terug te rijden, maar niet voordat we de Termite Mounds gezien hadden. Erg bijzonder dat mieren zulke hoge, sterke heuvels kunnen maken zeg. Echt leuk om te zien.

Volgende dag werd het dan tijd om de tas te pakken om woensdag 26 mei in alle vroegte het vliegtuig te halen naar Cairns, waar we nu verblijven in het leuke Woodduck hostel.

Jullie horen van me, hier vanuit The Eastcoast of Down Unda!

See ya'll latur

• 29 Mei 2010 - 09:57

Mama:

hey, Driek,
    jullie gaan wel als een speer door alle gebieden zeg.gaat het niet te snel?
    zal ongetwijfeld over nagedacht zijn. wel weer veel moois gezien. p.s. wij hebben je ook zojuist een mail gestuurd i.v.m. je verdere plannen. kus, mama

• 29 Mei 2010 - 13:30

Mister Language:

Klinkt wel aardig...blijf lekker genieten en ik lees je verslagen dan telkens ook met plezier!

Mvg Remi Taal

• 04 Juni 2010 - 06:37

Fem:

Hi Derk!!

Ja, die luchtvochtigheid... :P Wel gaaf dat je in Darwin bent geweest! De natuur daar zal prachtig zijn met de palm trees en zo! Veel plezier in Cairns! En ik ben benieuwd wat je volgende plannen zijn!!
    X Fem