Perth (Deel 1) - Reisverslag uit Perth, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu Perth (Deel 1) - Reisverslag uit Perth, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Perth (Deel 1)

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

12 April 2010 | Australië, Perth

G'day mates!

vanuit een vandaag wat regenachtig Perth stuur ik nu mijn bericht over de fantastische stad gelegen aan de sunset coast van Australië.

Het laatste wat ik heb laten weten is dat we met de trein vanuit Adelaide zijn vertrokken naar Perth. Aangekomen op East Perth Terminal stapten we uit en werden we belaagd door hostelbeheerders met allerlei flyers. Als ik ergens wel een hekel aan heb...:D
Nou goed, 1 van die debielen kwam op ons af met een zeer goed bod. Deze halve gare sprak ons aan alsof we kinderen van 6 waren. Wel een goede verkooptruc want het heeft gewerkt. We kregen een 4-persoons kamer aangeboden waarvan het 4de bed NIET wordt gebruikt tijdens ons verblijf...kortom een prive kamer! TOPPIE :P Na even gewacht te hebben op de baggage zijn we naar het hostel gelopen omdat het maar 5 minuten wandelen is van het station. We werden ingecheckt door de 2de manager die niet goed is in zijn bovenkamer. Echt...een zware debiel die toch echt alcohol verslaafd is want dat getril komt echt niet door de kou hoor. Perth is de stad met het beste weer van Australië (over het algemeen gezien)! Ondanks deze slechte eigenschap is het wel een aardige vent.
Na ingecheckt te zijn werden we begeleid naar onze kamer. Binnen 24 uur is gebleken dat we de beste, grootste en meest comfortabele kamer hebben die je je maar kan wensen van dit hostel. Ik slaap heerlijk in het onderste bed van het ROZE stapelbed (very nice, zeker met mijn verschoonde dekbed wat roze gekleurd is met schildpadden met dank aan Semiha!) en de dames slapen ook in een stapelbed. Jet onder in een twijfelaars grote, Sem boven in een normaal formaat.
Eerst maar eens de stad verkend en bijgeslapen van de zware treinreis. De dagen daarna zijn we meerdere malen naar de stad gegaan via verschillende wegen om eens de stad te bekijken. Tot nu toe zeker te weten de leukste stad omdat iedereen hier super relaxed is en de stad een hele mooie indeling heeft met vele mooie uitkijk punten die zeer fotowaardig zijn. Dus voor allen die zich geroepen voelen naar Australië te komen...go west, to Perth!! :P
Het mooiste gedeelte van de stad is de Swan River, die de stad in 2-en splitst. Je kunt op verschillende manieren naar de overkant, waarvan het nemen van de boot de leukste is. Een veerpont brengt je in 7 minuten naar de overkant en je hebt een prachtig uitzicht over de City Centre met alle hoge kantoorgebouwen, het grasveld The Esplanade en The Swan Bells Tower. Deze oversteek heb ik gisteren pas voor het eerst gemaakt, want alle andere dagen hebben we het strand verkend (Cottesloe & Scarborough Beach). De tweede genoemde heeft erg leuke golven om te surfen. Ik kan het welliswaar nog niet, maar ik wil het nog gaan leren over enkele weken als we de oostkust af gaan want daar zijn de meeste surfscholen. Golven van 2 meter hoog sleuren je terug naar het strand want ook de stroming is niet mis wat het erg leuk maakt :D:D
Ook hebben we, op vandaag na, niet te klagen over het weer. Vandaag is het dan welliswaar wat regenachtiger, de temperatuur is nog steeds om flink van te kunnen genieten. Met de zonnige dagen halen we de 28 graden, vandaag een graadje of 23! Not bad! :P
Ook hebben we een cruise naar Frementle (ook wel Freo genoemd) geboekt om deze plaats ook eens te bezichtigen (en wat zwemt er tijdens de rit 1 meter van onze boot, 2 dolfijnen! Dol-fijn om deze ook eens gezien te hebben, haha). Ookal heeft deze stad (Freo dus) in de jaren '80 een flinke restauratie ondergaan, de oude en stijlvolle look heeft deze plaats nog steeds behouden. Het heeft een hele leuke, grote markt die overdekt is en ook het Art festival wat begin April plaatsvond was leuk om meegemaakt te hebben. Niet meer dan leuk, want het was toch ook wel een beetje voor de simpele zieltjes onder ons. Straatentertainers konden goed jongleren en entertainen, maar het heeft niet een meerwaarde zoals je die wel zult kennen van een vakantie binnen Europa, Frankrijk als voorbeeld te noemen.
Ik heb ook overigens gesolliciteerd in Freo voor horeca werk. Hier is niets uitgekomen. Totdat we met z'n drietjes eens een flinke wandeling hebben gemaakt, alhoewel ik 3 uur wandelen niet meer flink vind nu want als ik een wandeling maak duren ze toch al snel wel zo'n 3 uur, en terugkwamen in het hostel (Rainbow Lodge genaamd). Ik werd aangesproken door de gekke manager (mr. zuipschuit & Paul genaamd) dat hij een baan voor me had. Ik ben nu een soort tuinier die gaten moet graven zodat mijn collega's watersproeiers en leidingen onder de grasmatten kunnen plaatsen. Heavy work maar het betaald niet slecht (AUS $22,- per uur, wat neerkomt op ongeveer 15 euro!! Toppie.)

Trouwens...1 van mijn reisgenootjes kijkt nu foto's van ons op hun pagina. Ik heb het al verscheidene keren geprobeerd ze te plaatsen, maar het gaat niet erg snel. Neem dus even een kijkje op hun waarbenjij site, te vinden onder Mijn Reisvrienden. Henensem2010 genaamd!

See ya @ Perth (Deel 2)

Cheers!

  • 12 April 2010 - 09:31

    Mevrouw De Bok,,:

    Lieve Derk,
    wat een super leuk reisverslag van Perth etc.En je hebt werk ook nog.Hoe maken de dames het? Wat een "goude tijd"maak jij door! Je bent jong en je wilt wat.Blijf goed genieten!Dikke knuffel,ook voor je reisdames.

  • 12 April 2010 - 11:05

    Anne:

    Men! Ik heb de foto's net gezien en je wilt niet weten hoe graag ik daar zou willen zijn!! haha
    Derk geniet er van, want dit blijft je de rest van je leven bij als een ongelooflijk bijzondere reis!

    Lees met plezier je volgende verhaal weer! xx An

  • 14 April 2010 - 18:38

    Marijke S.:

    Lieve Derk,
    geniet van je verhalen!
    Goed van je nu je werk hebt en fijn die gezellige reisgenoten. Maakt het reizen er toch prettiger op nietwaar?
    Sterkte met alles!
    Liefs,
    Marijke S.

  • 14 April 2010 - 18:38

    Marijke S.:

    Lieve Derk,
    geniet van je verhalen!
    Goed van je nu je werk hebt en fijn die gezellige reisgenoten. Maakt het reizen er toch prettiger op nietwaar?
    Sterkte met alles!
    Liefs,
    Marijke S.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 36332

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: