Aanvullende info Melbourne - Reisverslag uit Perth, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu Aanvullende info Melbourne - Reisverslag uit Perth, Australië van Derk Trip - WaarBenJij.nu

Aanvullende info Melbourne

Door: Derkiemans :D

Blijf op de hoogte en volg Derk

23 Maart 2010 | Australië, Perth

G'day mates!

Vanuit het nu zonnige Perth, waar het vannacht zo hard heeft gestormd dat alle straten FLINK onder water stonden (terwijl ik in de trein zat...hierover later meer), komt hier EINDELIJK weer eens een bericht. Sterker nog, ik ga heel wat inhalen.

Te beginnen met Melbourne. Mijn laatste bericht had als informatie dat ik net in het zonnige Melbourne was aangekomen. Vanaf de volgende dag totdat ik 5 dagen later weer vertrok om de Great Ocean Road te gaan rijden kan ik jullie gerust stellen betreft het weer...alleen maar KUTREGEN gehad! Oke, een enkele keer liet de zon ook weten dat ie scheen, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
De vele regenbuien in combinatie met de hagel, geen hagelsteentjes die we in Nederland kennen maar 3x zo groot, liet de pret niet drukken. Een mooie stad met meer dan genoeg leedvermaak heeft ons genoeg geboden om de tijd door te komen. Te beginnen met het Melbourne aquarium. Een erg mooi gebouw wat is geplaatst aan de Yarra River, vlak onder het centrum van Melbourne. Het heeft hele leuke en mooie vissen en vissoorten. Van Nemo (het kleine clownvisje bekend van de gelijknamige tekenfilm) tot aan grote haaien en roggen. Zelfs de pijlstaartrog die Steve Irwin het leven heeft gekost.
Als je in Melbourne bent, kun je natuurlijk het grote tennispark van de Australian Open niet ontwijken. We zijn er dus ook naartoe gelopen, let wel...Australië en dus alle steden zijn huge dus deze wandeling heeft ons dan ook 75 minuten geduurd. Daar aangekomen op een bewolkte zondag, krijgen we 's middags te horen dat er maar 1 rondleiding wordt gehouden in het weekend. Je raad het al, deze was in het begin van de middag. We zijn dus maar weer vertrokken en kwamen weer bij de Yarra River terecht waar in dat weekend het Moomba festival zich bevond. Op de rivier waren ze bezig coole stunts te maken over een geplaatste schans tijdens het waterskieën, wat echt cool was. Na even gekeken te hebben zijn we doorgelopen naar de kermis die zich naast de rivier bevond. Ik was met 1 van de twee meiden, Semiha genaamd, hier naartoe want de ander, Henriëtte, vermaakte zichzelf die dag rondom het hostel. Op de kermis zijn we met z'n tweeën in 1 attractie gegaan, de tweede heb ik alleen gedaan en die was megavet trouwens. Jammer dat deze in Nederland nog niet neergezet is want hij is echt spectaculair te noemen. Met 120 km/h wordt je beiden kanten over de kop geslingerd (filmpjes volgen als ik weer terug ben in Nederland).
We zijn dinsdag trouwens weer teruggekomen voor de rondleiding door de Rod Laver Arena, nadat we bij het hostel hadden uitgecheckt. Maandag hebben we gewoon rond het hostel rondgehangen, want chillen is ook af en toe nodig. Je zult wel denken; 'chillen is ook wel eens nodig? Reizen is toch chillen?' Ja, dat is gedeeltelijk waar, maar het vraagt ook heel veel energie!!
Genoeg gelul, nu meer over Melbourne. Melbourne park is het tennispark waar ik was gebleven met de nuttige informatie. Je kunt gewoon over het hele park gratis rondlopen wat bestaat uit totaal 4 arena's, waarvan court 1, gelegen in de Rod Laver Arena, de grootste is met een capaciteit van 15.000 stoelen tijdens de tenniswedstrijden. Naast de arena's zijn er nog 'gewone' banen, het zijn er maar 21. Ja inderdaad, het is een groot park. Wel super cool!!

Toen we overigens aankwamen in Melbourne, gingen we op zoek naar het Base hostel, bekend van Sydney waar de accomodatie prima was. Tja, eind van de middag is niet makkelijk inchecken en er was inderdaad geen plaats. Zij verwezen ons naar het Habitat HQ hostel, prima acco. De bedden kraakte als gekken, maar ondanks alles was het echt perfect! :P

Ten zuiden van Melbourne, maar 142 km er vandaan, ligt Penguin Island. We zijn daar wat later op de dag heengereden en kwamen dan ook precies om sluitingstijd aan bij het Koala National Park, wat 'naast' de Penguin Parade lag waar we voor kwamen. Dus we hebben inderdaad niets meegekregen van het national park, maar dat maakte ons niet veel uit. We zijn lekker gaan eten aan het strand, waar het hard waaide overigens. Waar we dus voor kwamen was de Penguin Parade, ten westen van het eiland. Het staat bekend om de kleine, schattige penguins die rond de klok van 8 pm het strand naderen en dan het eiland op gaan waar holen zijn gemaakt waar ze de nacht doorbrengen. Daar aangekomen moesten we eerst natuurlijk weer entreegeld betalen, gevolgd door de mededeling; 'it's strictly not allowed to make pictures or video's, you scare the penguins with it. Hallo...waarom denken ze dat ik naar de Penguin Parade kom. Ik zou geen nederlander zijn als ik niet toch stiekem even wat zou fixen. Dus ja, ik heb enkele foto's gemaakt. Totdat ik even niet stond op te letten en zo'n vrouwtje mij zag flitsen. Oeps!!
Gelukkig kwam ik eronder uit met een waarschuwing, dus ik heb mijn foto's nog steeds. Toch bleef ik hardleers en heb ik later dit vrouwtje van me weten af te schudden (ze ging me namelijk achtervolgen ter controle). Ik haalde mijn camera weer tevoorschijn en heb nog 1 leuke foto weten te schieten, nothing happened! Daarna hebben we het 'park' verlaten en zijn we weer teruggereden naar het hostel, het was al half 10 en we moesten nog 1,5 uur rijden.

See ya @ next blog: The Great Ocean Road :D

  • 23 Maart 2010 - 19:51

    Daan:

    wow man.. :D
    hahaha jij met je foto's hihi.. lol

  • 23 Maart 2010 - 20:06

    Fem:

    Hi Derk!

    Sounds like you are having a lot of adventure and fun!! Cool dat je Melbourne good hebt bekeken. Ik ben daar geen 24 uur geweest :P XXX

  • 23 Maart 2010 - 20:40

    Mevouw De Bok:


    Wat een super leuk reisverslag!En dan 2 dames bij je,dat is wel heel gezellig.xxxx

  • 25 Maart 2010 - 14:25

    Tante Trees:

    lieve Derk, ik heb genoten van je verhaal. ik vond het heel interessant. je ziet veel, merk ik, en je geniet ervan.
    tot gauw ziens en heel veel liefs, tante Trees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Derk

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 36324

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

(The Big Apple) New York City

13 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Bienvenido América Central

19 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Travelling South Asia

15 September 2010 - 25 September 2010

FeejeeXperience

07 Juli 2010 - 13 September 2010

Backpacking The Kiwi's, New Zealand

16 Februari 2010 - 06 Juli 2010

Backpacken Down Under

Landen bezocht: